سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به تقویت احتمال فروش موشک های اس300 روسیه به ایران گفت: ما کلا به توانایی های خود اطمینان داریم حتی اگر این سیستم به ایران فروخته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در نشست خبری روز سه شنبه در وزارت دفاع این کشور گفت: ما علاوه بر عملیات هوایی ، به گفتگو با ترکیه ادامه می دهیم تا گزینه ها درباره تاثیر گذارترین روش های مقابله با داعش را ارزیابی کنیم که شامل عملیات در مرز ترکیه می شود تا هم به امنیت ترکیه و هم به ثبات منطقه ای کمک کند.

وی افزود: این واقعیت که اکنون ترکیه می تواند در کنار دیگر هواپیماهای ائتلاف پرواز کند گام مهمی رو به جلو است و ما منتظر چنین گامی بودیم. ما تلاش می کردیم که روی این جزئیات تدارکاتی کار کنیم، ما توانستیم این کار را بکنیم، به نظر ما این گامی مهم در مسیر پیش رو است. همکاری ما با ترک ها و گسترش این همکاری همچنان کاری رو به پیشرفت محسوب می شود. ما همچنین فرصت همکاری بیشتر بین ترکیه ، آمریکا و دیگر کشورهای عضو ائتلاف را می بینیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه اظهارات خود گفت: ترکیه یک همپیمان عضو ناتو، دوست نزدیک آمریکا و شریکی مهم در ائتلاف بین المللی علیه داعش است. ترکیه هم اکنون هم اجازه می دهد که از پایگاههای این کشور در حملات هوایی آمریکا و هواپیماهای کمکی ، علیه داعش استفاده شود. این اقدام ترکیه تاثیر زیادی در تقویت تلاش ها علیه  داعش دارد.

کوک با اشاره به بحران سوریه گفت آمریکاهمچنان از افراد مسلح موسوم به مخالف میانه رو سوری حمایت می کند و در حال ارائه آموزش نظامی به این افراد است. 

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد روسیه در آستانه ی امضا کردن قرار داد دفاع هوایی اس 300 با ایرانی ها باشد و شاید این معامله اجرایی شود. دستیابی ایران به موشک های اس 300 چه نگرانی را برای ارتش آمریکا ایجاد می کند؟ گفت:در مورد اس 300 باید بگویم که مدت طولانی است که ما نگرانی های خود را درباره گزارش های مربوط به فروش احتمالی این سیستم موشکی به ایرانی ها، بیان کرده ایم. ما امنیت همپیمانان خود در منطقه را جدی می گیریم. من نمی خواهم درباره هرگونه پاسخ های وزارت دفاع گمانه زنی کنم اما این مسئله چیزی است که ما آن را دنبال کرده ایم، ما کلا به توانایی های خود اطمینان داریم حتی اگر این سیستم به ایران فروخته شود.

وی افزود درصورت فروش این موشک ها به ایران، اطمینان دارم که رئیس جمهور آمریکا همه گزینه های مورد نیاز را در اختیار خواهد داشت.

سخنگوی پنتاگون در پایان از برقراری توافق میان کره جنوبی و شمالی و پایان تنش میان آنها ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
خوب ایران 11تا15هزارموشک داره که این گونه آمریکاواسراییل رونابود میکنه:
1 پایگاه های آمریکادر پاکستان،افغانستان،ترکیه،بحرین،عربستان
2زدن آهن قراضه های آمریکا درخلیج همیشه فارس که ارزش زدنم نداره
3باخاک یکسان کردن اسراییل
4بریدن سر جنایت کارهایی نظیر:پادشاه بی شرف شرف ندارعربستان،حیوان وحشی وانگل جامعه جهانی نتانیاهو وچوپان دروغ گو معروف به گزینه روی میزآقای اوباما توسط سردار
Germany
ابر سرباز
۰۹:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
1:تا کرور شود هرآنکه نتواند دید
2:پهباد آرکیو 170 واف 22واف35 هر سه یک ویژگی رادارگریزی دارند وسیستم الکترونیکی پس ما بدون اس 300 هم شما رو رهگیری میکنیم و نابود میکنیم تازه اگه اس300 هم نگیریم باور 373 که تو راهه پس انقدر حرص نخور
3:این گزینه روی میز شما 35 سال داره خاک میخوره چرا ازش استفاده نمیکنین انقدر ازش استفاده نکردین که داره کمر اون میز رو میشکنه
4:سربازهای پارس رو آماده نبرد نکن وگرنه از کرده خودت پشیمون میشی
بازهم بگم یا
ما رو مجبور نکن گزینه خودمون رو روی میز بگذاریم(نابودی 125000 سرباز آمریکایی در خاورمیانه و نابودی اسرائیل و مصدود کردن مسیر انرژی که آخریش فاجعه جهانی هست)خودت ببین میتونی حمله کنه اگه تونستی بسم الله.
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۳:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
آمریکا و جد آبادش غلط کردند که در اینجور موارد اظهار نظر کنند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
اونقدر واکنش نشون بده تا بترکی حتما باز گزینه روی میزو میخواهی بگی بسه بابا قدیمی شده جوک جدید چی داری ملتمون بخندن فقط جوک گزنه نباشه چون مسخره شده .برو کشکتو بساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
اوباما و آمریکایی ها نگران نباشند چو ن به قول امام همه از هم بدترند
و روس ها این سامانه را به ما نمی دهند و یا به این راحتی ها نخواهند داد.
باش تا ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام اگر روسیه اس 300 را به ایران تحویل دهد شک نکنید با ایرادهای فراوان آن را تحویل میدهد
Iran (Islamic Republic of)
كابوس
۱۱:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
گزينه هاتونو ميكنيم تو حلقتون
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
باید به این آدمای بیخود بگن که سیستم دفاعی ما چه ربطی به دغلبازانی مثل شماها داره شما برین کشکتونو بسابین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
رییس جمهور امریکا غلط میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۱۰:۲۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
بسم الله الرحمن الرحیم ( اگر عرصه را بر ما تنگ کنید گزینه های ما هم رو خواهند شد و بر سر میزهایتان فرود می آیند ) انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
روس یک خالی بندی کرد امریکا اینهمه ناراحت شد اگر روزی واقعا سلاحی که به روز باشد و به ایران بدهد چه می شود تازه اس 300 دیگر سلاح به روزی نیست این سلاح برای هواپیماهای ده سال پیش خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
ابنقدر حمله حمله نکنید حمله کنید تا با مشت محکم ایران راهی خانه شوید
Germany
علی
۰۸:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
غلط اضافی کرده مردم ایران امتحانش رو پس داده
آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۸:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
آمریکا میدانددفاع درجمهوری اسلامی ایران اصل است
-
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
برو بابا شما هم کشتید خودتونو با این گزینه های روی میزتون.صدتا گزینه هم که داشته باشید به قول امام خمینی هیچ غلطی نمیتونید بکنی چون پشت سر ما قدرت لایزال الهی است.
آخرین اخبار