شهردار اصفهان گفت: دانشجويان سفيران و پیام آوران دانش هستند و حضور و مشارکت آنان در همه عرصه های فکری، اجرایی و اجتماعی باعث شکوفایی شهر و رستگاری جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در نشست صمیمانه با دانشجویان که برای اولین بار به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست شروع یک آغاز است تا بتوانیم ارتباط قوی بین شهرداری و دانشگاه برقرار کنیم و از ایده های ناب دانشجویان در برنامه ریزی های شهری استفاده نماییم.

وی دانشجويان را سفيران و پیام آوران دانش دانست و گفت: حضور و مشارکت دانشجویان در همه عرصه های فکری، اجرایی و اجتماعی باعث شکوفایی شهر و رستگاری جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها نهادی مستقل، عمومی و غیردولتی هستند، افزود: دولت بودجه دستگاه های دولتی را تامین می کند اما شهرداری نهادی مستقل است که مدیریت درآمد و هزینه بر عهده خود آن می باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: باید اذعان کرد که شهرداری ها از مظلومترین دستگاه ها هستند و شهرداری اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست،چرا که اکنون کشور با رکود اقتصادی مواجه است ولی هیچ یک از پروژه های شهرداری متوقف نشده و با جدیت دنبال می شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهرداری تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر اولین خاکریز درخواست و مطالبات مردم هستند که از این رو می تواند در نگاه مردم نسبت به دولت اثرگذار باشد.

وی با اشاره به تشکیل شوراهای شهر اظهار داشت: از زمان تشکیل شوراها بسیاری از مشکلات شهرداری ها حل شد به طوری که اکنون لایحه ها و طرح ها در شورا بررسی و به تصویب می رسد.

شهردار اصفهان در خصوص نگاه مردم به شهرداری گفت: از آنجایی که شهرداری به صورت مستقیم از مردم پول دریافت می کند ممکن است مردم نگاه بدبینی به این نهاد داشته باشند، این در حالی است که پولی که شهرداری از مردم دریافت می کند درخود همان شهر هزینه می شود و این یک ویژگی مثبت محسوب می گردد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در شهرهای توسعه یافته مردم مشارکت بالایی با شهرداری دارند، ادامه داد:به رغم تمامی این مشکلات و شرایط اقتصادی، توسعه شهر پیشرفت خوبی داشته و در بسیاری از موارد از شهرهای توسعه یافته اروپایی نیز بسیار بالاتر بوده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از هیئت های خارجی که میهمان اصفهان بودند، این مطلب را گواهی می دهند که اصفهان در بسیاری از زمینه ها پیشرفت داشته است البته نقدهایی نیز وارد است که می توانیم با همکاری دانشگاه نقاط ضعف را برطرف کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری این گونه نشست ها به هیچ عنوان تبلیغاتی نیست، گفت: جدایی بین شهرداری و دانشگاه وجود ندارد، بنابراین این گونه نشست ها باید مستمر و مداوم باشد.

جمالی نژاد از راه اندازی مرکز خانه نوآوری و خلاقیت در اصفهان خبر داد و افزود: در این مرکز دانشجویان می توانند ایده ها و نظرات خود را در خصوص مدیریت شهری مطرح کنند.

وی پیشنهاد داد: اتاق های شیشه ای همچون گذشته فعال شود تا بتوانیم با کمک دانشجویان تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.