مدیر کل دفتر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی از یکپارچه سازی امور صدور مجوز در تمام مراکز تا اوایل سال 95 خبر داد.

دکتر میر دهقان مدیر کل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور پروانه‌ها گفت: پروانه‌های وزارت بهداشت دو قسمت هستند بخشی از آن‌ها مربوط به وزارت بهداشت است که شامل بیمارستان‌ها، مراکز جراحی محدود،‌ مراکز جامع تصویر برداری و تجهیزات سرمایه‌ای می‌شود و بخشی نیز مربوط به دانشگاه‌ها، درمانگا‌ه‌ها و دفاتر کار مثل دفاتر فیزیوتراپی و تغذیه است. 

وی افزود: برخی مجوزها در قالب سطر بندی در برنامه توسعه پنجم طرح می‌‌شوند. به دلیل رفت‌ و آمدهای متعدد متقاضیان و نبود امکان دسترسی به مناطقی که نیاز در آن‌ها وجود دارد نمی‌توان شرایط یکسانی برای متقاضیان فراهم نمود و متقاضیان مجبور هستند که بصورت مداوم کار را پیگیر باشند که این شرایط،‌ مجوز را غیر موثر می‌کند. مجوز موثر مجوزی است که منجر به تاسیس موسسه می‌گردد نه اینکه دست دلال‌ها بیافتد. 

وی در خصوص صدور پروانه الکترونیکی عنوان کرد: کل امور پروانه‌های وزارت در قالب صدور الکترونیکی یکپارچه تبدیل می‌شود که بخشی از آن در دانشگاه‌ها و بخشی نیز در وزارت بهداشت سامان‌دهی می‌گردد دیروز و امروز کارگاه آموزشی در 5 دانشگاه قم‌، یزد، شیراز، مشهد و تبریز،‌ داشته‌ایم که از شنبه به صورت پایلوت تا یک ماه صورت می‌گیرد تا نواقص کار رفع گردد و فرآیند صدور پروانه‌ها تکمیل گردد.

میر دهقان ضمن بیان اینکه تا اوایل سال 95 تمام امور پروانه صدور مجوز یکپارچه خواهد شد،‌گفت: با تکمیل این فرآیند دیگر متقاضیان نیازی به ثبت کلیه اطلاعات خود ندارند بلکه با ثبت کد ملی متقاضی تمام اطلاعات وی از مبادی قانونی اخذ می‌گردد و در سیستم قرار می‌گیرد‌.

مدیر کل دفتر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی در خصوص قابلیت‌های مورد انتظار از این سامانه تصریح کرد: تمام قابلیت‌هایی که انتظار داریم این سامانه انجام می‌دهد حدود 26 فرآیند صدور پروانه الکترونیک می‌شود که 5 مجوز ویژه پزشکان است مثل درخواست تصحیح اطلاعات که به راحتی فراهم می‌گردد و ما آن را به مبادی قانونی ارسال می‌کنیم. 

وی با تاکید بر یکپارچه شدن مجوز قانونی مراکز در خصوص تسهیل کار بیمه با این سامانه گفت: با استفاده از این سامانه تمام مراکز به صورت یکپارچه مجوز قانونی دریافت می‌کنند که دسترسی بیمه به این نرم‌افزار خیلی از مسائل را حل خواهد کرد. همچنین اعتبار دهی مراکز درمانی با این سیستم ردیابی می‌شود و صحت آن مورد تایید قرار می‌گیرد و این اقدام یک قدم اساسی در صدور پروانه وزارت بهداشت خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.