عضو کمیسیون برنامه و بودجه: با کاهش 15 الی 20 درصدی کارمندان، دولت می‌تواند این هزینه‌ها را صرف بخش عمرانی و آبادانی کشور کند.

کاهش 15 درصدی کارمندان دولت از طریق تعدیل کارمندان در مرز بازنشستگی سید سعید زمانیان دهکردی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیشنهاد کاهش 15 درصدی کارمندان دولت که از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت ارائه شده، گفت: این پیشنهاد سبب کوچک شدن حجم دولت شده و در واقع مسائل جدی کمبود بودجه دولت را به خوبی حل می‌کند.

نماینده مردم شهرکرد در ادامه اظهار داشت: هم اکنون حجم دولت بسیار گسترده است و با کاهش 15 الی 20 درصدی کارمندان، دولت می‌تواند این هزینه‌ها را صرف بخش عمرانی و آبادانی کشور کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: هم اکنون دولت هزینه‌های زیادی را برای آب، برق، گاز، تلفن و حقوق و مزایای کارمندان صرف می‌کند که با تعدیل 15 درصدی کارمندان در این هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به تعدیل کارمندانی که در مرز بازنشستگی قرار گرفته‌اند، گفت: حق و حقوق این افراد باید به طور کامل پرداخت شود تا کوچکترین اجحافی صورت نگیرد.

دهکردی در پایان با حمایت از پیشنهاد کاهش 15 درصدی کارمندان، آن را یک فرصت مناسب برای کاهش حجم دولت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای آبادانی و عمران کشور برشمرد.

گفتنی است، بر اساس لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه، حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه‌های اجرایی باید 15 درصد کاهش یابد و تعداد کارکنان دولت نیز باید در سال آخر برنامه ششم 15 درصد کمتر از میزان سال 94 باشد.

ستاد تدوین برنامه ششم در راستای اصلاح نظام اداری و سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی جهت صرفه جویی در هزینه های عمومی، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه های زاید به دولت پیشنهاد کرد: حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه های اجرایی حداقل به میزان 15 درصد نسبت به وضع موجود از طریق واگذاری واحدهای عملیاتی، خرید خدمات و مشارکت با بخشهای غیر دولتی، حذف واحدهای غیرضرور، کاهش سطوح مدیریت، کاهش پستهای سازمانی، انحلال و ادغام سازمان ها و موسسات و واگذاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شهرداری ها و دهیاری ها با تصویب شورای عالی اداری کاهش یابد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار