نایب رئیس خانه احزاب بر لزوم رفع نواقص قانون احزاب تاکید کرد.

قدرتعلی حشمتیان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: احزاب باید در کشور ما زمینه فعالیت داشته باشند که البته منظور از فعالیت، نباید تنها به داشتن دفتر نمایندگی هر حزب در استانهای مختلف کشور محدود شود.

حشمتیان با بیان اینکه احزاب استانی و کشوری تعریف خاص خود را دارند، ادامه داد: به نظر بنده حزبی که حداقل 100 نفر به عنوان عضو رسمی در کارنامه‌اش نداشته باشد و سالی دوبار کنگره و مجمع عمومی برگزار نکند، نمی‌توان آن را حزب فعال معرفی کرد.

نایب رئیس خانه احزاب افزود: قانون احزاب باید تقویت و همچنین جایگاه خانه احزاب در قانون به صورت دقیق مشخص شود.

وی فعالیت حداکثر 30 حزب در کشور را امکانپذیر دانست و بیان کرد: سه جریان مطرح کشور به عنوان اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقلین می‌توانند احزاب کوچک و بزرگ را در کنار یکدیگر جمع کنند، اما احزاب مستقل نباید خانوادگی باشد، بلکه باید فعالیت گسترده‌ای در کشور داشته باشند.

حشمتیان با بیان اینکه قانون احزاب در سال 1360 تدوین شده است، خاطرنشان کرد: قانون احزاب نواقصی دارد که باید رفع شود، البته نه به طور کامل، بلکه باید پایه قانون سال 60 باشد و موضوعاتی مانند جرم سیاسی، جریان‌های سیاسی، جبهه‌ها و احزاب در قانون تغییر پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار