رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا خواستار انتصاب مسئولی ویژه برای مقابله با گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، یک روز پس از آن که باراک اوباما خطاب به مردم کشورش درباره اقدامات کاخ سفید برای مبارزه با داعش سخن گفت، هری رید، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا، لایحه جدیدی را برای مبارزه با این گروه تروریستی ارائه کرد. رید خواستار انتصاب یک مقام فدرال برای یکپارچه‌سازی فعالیت‌های دولت در مبارزه با داعش و در عین حال افزایش امنیت مردم آمریکا شد.

او در این زمینه گفت: برای مقابله با داعش به یک تزار نیاز داریم. این همان کاری است که پیش از این نیز برای مبارزه با بیماری ابولا انجام دادیم.

هفته گذشته نیز کاخ سفید با معرفی رابرت مالی به عنوان مشاور جدید اوباما در امور مربوط به داعش، موضع مشابهی را اتخاذ کرد. 

بنابر لایحه جدید، افرادی که با استفاده از نظام مالی آمریکا مبادله با گروه تروریستی داعش را تسهیل می‌کنند، تحریم خواهند شد. در لایحه مذکور همچنین  تدابیری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات میان آمریکا و کشورهای هم‌پیمان آن به منظور مبارزه با داعش اتخاذ شده است.

تأمین مالی کشورهایی مانند اردن و لبنان برای اسکان پناهجویان جنگ‌زده و کمک فنی به کشورهای اروپایی برای تحقیق درباره این افراد، بندهای دیگر این لایحه را تشکیل می‌دهند.

حزب جمهوریخواه آمریکا از لایحه مذکور استقبال نکرده و آن را تکرار حرف‌های گذشته خوانده است. هنوز مشخص نیست آیا دموکرات‌ها با توجه به تعداد کمشان می‌توانند لایحه مذکور را به تصویب برسانند یا خیر. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار