این موشک از نوع موشک قدر ۱۱۰ بوده که برد متوسط آن بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است و «قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» را دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،وب سایت شبکه آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی به ادعای دو مقام امریکایی مبنی بر اینکه ایران ماه گذشته میلادی یک موشک بالستیک میان برد را آزمایش کرده است که این آزمایش موشکی جدید نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است، پرداخت.
 
فاکس نیوز در این گزارش افزود: این دو مقام آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، تصریح کرده‌اند که این آزمایش موشکی روز ۲۱ نوامبر  سال جاری انجام شده است.
 
 
به گزارش فاکس نیوز، این موشک از نوع موشک قدر ۱۱۰ بوده که برد متوسط آن بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است و «قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» را دارد. طبق این گزارش، موشک قدر ۱۱۰، مدل بهسازی‌شده موشک شهاب ۳ است. یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به فاکس نیوز گفته است که کاخ سفید از موضوع آزمایش موشکی تازه ایران مطلع است و به نظر می‌رسد هدف ایران از ازمایش‌های اخیر، افزایش دقت هدف گیری و هدایت این موشک‌ها است.
 
 
به گزارش رویترز، براساس قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل که در سال ۲۰۱۰ میلادی به تصویب رسید، ایران از انجام آزمایش‌های مربوط به موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارند، منع شده است.
طبق این گزارش به رغم توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین در سال جاری و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تایید این توافق و لغو تحریم‌ها، ‌ محدودیت‌های موشکی و تسلیحاتی ایران تا هشت سال پس از اجرای این توافق ادامه خواهد داشت.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.