مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به تببین مفاهیم پدافند غیرعامل و دغدغه های استان در این زمینه پرداخت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانسری  در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل اظهار داشت: گفتمان پدافند غیرعامل باید توسط دانشگاهیان تبیین و بررسی شود و به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه، دانشگاه و دانشگاهیان از جمله کانون های مهم در ترویج امر پدافند غیرعامل هستند، خاطرنشان کرد:جذابیت های زودگذر دنیای مجازی، کانون های گرم خانواده را سرد و بی رمق کرده است.

جهانسری افزود: عدم آشنایی کامل والدین با خطرات دنیای مجازی و دسترسی دادن کودکان به چنین فضاهایی، می تواند برای کودکان آینده ای مبهم ورق بزند.

وی افزود: سیر بی رویه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، نوعی جنگ روانی را به آنها تحمیل می کند که هدفش سلب اراده و تفکر از آنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: وظیفه دانشگاهیان و قشر فرهیخته این است که ابتدا باید تهدید را درست بشناسند و سپس راههای علمی مقابله با آن را تبیین کنند.

وی افزود: خوشبختانه در دانشگاه شهید مدنی پتانسیل های فراوانی دیده می شود که می توان از آنها در راستای اهداف پدافند غیرعامل بهره گرفت.

جهانسری سپس به تبیین پدافند سایبری، زیستی و هسته ای در استان پرداخت و گفت: ما در این زمینه از اساتید و دانشجویان خوش فکر استقبال می کنیم و آماده هرگونه همکاری با آنها هستیم.
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.