معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور پژوهشی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه میسر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دکتر توفیق در سفر یک روزه به اراک ودر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در بخش صنعت ارتباط دانشگاه با صنایع دانست و گفت: دانشگاه و صنعت یک حلقه مفقوده دارد که باید با نشست های مشترک و اصلاح زیر ساختها این ارتباط برقرار شود تا هر دو از ظرفیت های هم بهره مند شوند.
وی افزود: مقرر شده معادن کل کشور 10 درصد از حقوق دولتی خود صرف آموزش و پژوهش کنند به شرط اینکه با دانشگاهها هم ارتباط علمی و عملی داشته باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور پژوهشی همچنین گفت: با وزارت علوم توافق کرده ایم که اساتید دانشگاهها به جای اعزام به خارج برای فرصت مطالعاتی با توجه به مهارتشان در کارخانجات خدمت و دانشجویان هم با توجه به رشته تحصیلی مرتبط قبل از استخدام یکسال در صنایع کار کنند.
آیت الله دری نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی هم دراین دیدار با برشمردن ظرفیت های استان مرکزی در بخشهای صنعتی و دانشگاهی، از مسئولان اجرایی بخصوص در بخش صنعت خواست تا با توجه به ظرفیت ها نماینده ای در استانها تعیین شود تا کارهای وزارتخانه را پیگیری کند.
امام جمعه شهر اراک در بخشی دیگر از سخنانش به تحقق اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک فرصت جدیدی برای اقتصاد ملی است که باید با تدبیر، سرمایه گذاری و اراده ای قوی به اهدافمان برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اقتصاد دانش بنیان و ظرفیت های کشور را مناسب توصیف کرد و افزود: اگر ظرفیت ها شناسایی شود، اقتصاد بومی به کمک بیاید و رابطه دانشگاهها و صنعت هم بهبود پیدا کند و تقویت شود می توانیم گامی بلند و موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.
دکتر توفیق بعد از ظهر امروز به دانشگاه صنعتی اراک هم رفت و با دانشجویان و صاحبان صنایع دیدار و از برترین های جشنواره رشد تجلیل کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



برچسب ها: اراک ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.