مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان طارم با اشاره به پرداخت 192 فقره وام خودکفایی و کارگشایی در طارم از توانمندسازی 40 خانوار طارمی و خروج آنها از چرخه حمايتي کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ عمران صفری با بیان اینکه دوره‌های آموزشی کمیته امداد در بخش اشتغال در رشته‌های شغلی مختلف برگزار و پس از پایان دوره نسبت به اعطای مدرک به مددجویان اقدام می‌شود، گفت: امسال نیز این دوره‌ها به صورت بلند مدت و کوتاه مدت با همکاری فنی‌و حرفه‌ای شهرستان و در مشاغل مختلف برگزار شده است.

صفری با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این دوره‌های آموزشی به 192 نفر از مددجویان وام خودکفایی و کارگشایی پرداخت شده است، افزود: از این تعداد 23 فقره وام خودکفایی بوده که از محل منابع کمیته امداد پرداخت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای پرداخت این وام‌ها یک میلیارد و 666 میلیون و 989 هزار ریال هزینه شده است، ادامه داد: این وام‌ها در رشته‌های مشاغل خانگی، صنایع دستی، دامداری، دامپروری، مشاغل خدماتی و ... پرداخت شده است.

وی همچنین از پرداخت 34 فقره وام قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد: برای پرداخت این تعداد وام 3 میلیارد و 840 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم با اشاره به اینکه در مجموع امسال 57 فقره وام خودکفایی از محل منابع امدادی و منابع بانکی پرداخت شده است، گفت: برای پرداخت این وام‌ها 5 میلیارد و 605 میلیون ریال هزینه شده است.

صفری با بیان اینکه امسال 135 فقره وام کارگشایی نیز در شهرستان طارم پرداخت شده است، اضافه کرد: این وام‌های برای رفع مشکلات خانواده‌های مددجو و تا سقف 20 میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طارم تعداد خانواده‌های توانمند شده و خارج شده از چرخه خودکفایی مددجویان را طی سال جاری 40 خانوار عنوان کرد و گفت: این خانوارها با دریافت تسهیلات اشتغالزایی و توانایی تامین معاش و کسب و درآمد مناسب به درجه خودکفایی رسیده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد خانوار 33 خانوار با سرپرستی زن و 17 خانوار نیز مرد بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.