معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از آمادگی این آستان برای پذیرایی اززائران در دهه پایانی ماه صفر بویژه شهادت امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدخلیل منبتی گفت: دغدغه اصلی زائران، زیارتی توام با آرامش است و خادمان بارگاه منور رضوی تلاش می کنند با برنامه ریزی صحیح امنیت، آرامش و رفاه را برای زائران فراهم آورند.

وی بیان کرد: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی مسوول تامین خدمات رفاهی زائران حرم مطهر است و خدماتی از جمله پذیرایی زائران در مهمانسرای حضرت رضا(ع)، تنظیف، گل آرایی و عطرافشانی صحن و سرای حرم مطهر، سازماندهی 35 هزار خادم بارگاه رضوی و مسوولیت تامین امنیت این حریم مقدس را بر عهده دارد

سیدخلیل منبتی اظهار کرد: در ایام دهه پایانی ماه صفر و به مناسبت شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) و وفات رسول اکرم (ص) اماکن متبرکه رضوی با بیش از چهار هزار متر سیاهی، کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک امام رضا (ع) به رنگ ماتم و عزا درآمده است.

وی گفت: در ایام رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و به دلیل حجم عظیم تشرف زائران و عاشقان آن حضرت، همه نیروهای خادم معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به حالت آماده باش هستند.


معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در این ایام روزانه افزون بر 250هزار مترمربع از سطوح صحن های اماکن متبرکه رضوی توسط 550 نیروی انسانی اجرایی نظافت و غبارروبی می شود


منبتی افزود: در صورت بارش برف و ایجاد یخبندان نیز آمادگی لازم برای پهن کردن 30 هزار مترمربع کفپوش پلاستیکی در مسیرهای تردد زائران حرم مطهر رضوی وجود دارد.


وی با اشاره به افزایش یک هزار نفری ظرفیت پذیرایی از زائران در مهمانسرای حضرت رضا (ع) در دهه پایانی صفر گفت: در این ایام مهمانسرا هر روز میزبان هشت هزار نفر از زائران و عزادارانی است که در قالب هیات های مذهبی برای سوگواری شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

منبتی افزود: در این ایام آستان قدس رضوی برای استقبال از زائران پیاده، 12 ایستگاه استقبال برون شهری با ظرفیت پذیرایی 20 هزار نفر را ایجاد کرده است.


وی بیان کرد: در ایستگاه های دوازده گانه استقبال از زائران پیاده، خدماتی نظیر پذیرایی از 20 هزار نفر در وعده های صبحانه، ناهار و شام، اسکان همین تعداد زائر و خدمات بهداشتی و درمانی با استقرار تیم پزشکی متخصص ارائه می شود.


وی اظهار کرد: از 12 محرم امسال تاکنون روزانه سه هزار نفر در قالب هیات های مذهبی در مهمانسرای حرم مطهر رضوی پذیرایی شده اند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی همچنین بر لزوم فرهنگ سازی برای بهره مندی همه زائران از غذای متبرک حضرت رضا (ع) تاکید کرد


منبتی گفت: همه زائران علی بن موسی الرضا (ع) مایل به متنعم شدن از غذای متبرک حضرت رضا (ع) هستند اما مهمانسرای حضرت با ظرفیت محدود خود پاسخگوی نیاز همه زائران نیست


وی بیان کرد: مهمانسرای حضرت رضا (ع) روزانه می تواند پذیرای هفت هزار زائر باشد و برای آنها غذای متبرک تهیه کند اما با توجه به 30 میلیون زائری که در سال به حرم مطهر رضوی وارد می شوند این ظرفیت پاسخگوی نیاز همه زائران نیست


وی اظهار کرد: با توجه به تمایل همه زائران به استفاده از غذای متبرک حضرت رضا (ع)، ضروری است زائرانی که از غذای متبرک متنعم شده اند، این فرصت را در اختیار دیگران بگذارند تا آنها نیز از این غذای متبرک بهره مند شوند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.