نمایندگان در جلسه علنی امروز تکالیف جدیدی را برای وزارت نیرو درباره تکمیل پروژه‌های آبرسانی تعیین کردند.

تکالیف مجلس به وزارت نیرو برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستاییبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 16 آذر) در جریان بررسی موارد ارجاعی طرح یک فوریتی «توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی» ماده 9 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 9 طرح مذکور تصریح می‌کند: وزارت نیرو از محل اعتبارات حاصله از اجرای مواد 6، 7، 8 این قانون و به تناسب اعتبارات دریافتی مکلف است اقدامات زیر را انجام دهد:
 
1- به مدت 3 سال از زمان ابلاغ این قانون تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل و حداقل 92 درصد جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سطح یک آب روستایی برخوردار نماید.

تبصره- منظور از سطح یک آب روستایی، روستاهای دارای تأسیسات تأمین آب است که از نظر کیفی و کمی، آب شرب آنها مشابه نزدیک‌ترین شهر بوده و تأسیسات آن کمتر از 30 درصد مستهلک می‌باشد. 

2- در نقاطی که تأمین کسری آب صرفا با عملیات آب‌خیزداری ممکن باشد با تأمین اعتبار مورد نیاز و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های ذیربط را اجرا نماید. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است همکاری لازم را بعمل آورد.

3- گزارش عملکرد اجرایی شدن مجتمع‌های آبرسانی روستاها و مازاد مصارف خانگی و غیرخانگی را هر شش ماه یکبار به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. 

4- ضمن نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی این مجتمع‌ها، نسبت به ظرفیت‌سازی و ایجاد پشتوانه‌های فنی و مدیریتی متناسب با نیازهای این قانون، اقدامات لازم را در قالب ساماندهی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام دهد.

همچنین نمایندگان با 145 رأی موافق و 6 رأی ممتنع و 6 رأی مخالف با این ماده واحده موافقت کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار