نمایندگان چند شرکت مطرح اینترنتی و شبکه اجتماعی در دیدار با نخست وزیر فرانسه توافق کردند اقدامی مشترک علیه داعش انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ نمایندگان فیس بوک، توییتر، گوگل و چند شرکت اینترنتی و شبکه اجتماعی دیگر، دیدارهایی جداگانه با "مانوئل والس،" نخست وزیر فرانسه، و مقامات کمیسیون اروپا داشتند. این شرکت‌های اینترنتی توافق کردند بدون اتلاف وقت اقدامی فراگیر برای متوقف کردن فعالیت اعضای داعش در شبکه‌های مجازی انجام دهند. شرکت‌های اینترنتی نام برده توافق کردند در طرح "جلوگیری از تبلیغ تروریسم و اشاعه نفرت از اعمال تروریستی" با یکدیگر مشارکت داشته باشند. هدف اصلی این همکاری، جلوگیری از انتشار تبلیغات داعش و جذب نیرو بوسیله این گروه تروریستی عنوان شده است.

توجه به فعالیت داعش در شبکه‌های اجتماعی از زمانی اهمیت یافت که مشخص شد "تشفین ملک،" عامل تیراندازی در سان برناردینو ایالت کالیفرنیا در صفحه فیس بوک خود با داعش بیعت کرده بود. این تیراندازی 14 کشته برجای گذاشت و پلیس فدرال آمریکا آن را در فهرست اعمال تروریستی قرار داد.

شرکت‌های اینترنتی اعلام کردند از این پس تمام کاربران می‌توانند خبر فعالیت حساب کاربری وابسته به داعش را گزارش دهند و کارشناسان پس از بررسی صحت این گزارش بلافاصله اقدام به مسدود کردن حساب مذکور می‌کنند. شرکت‌های اینترنتی می‌توانند هرگونه اقدام تبلیغاتی داعش در شبکه‌های اجتماعی را به اطلاع مقامات امنیتی برسانند تا آنها موارد مشکوک را پیگیری قضایی کنند. البته وجود مشکلاتی در این راه، مقامات شرکت‌های اینترنتی را نگران کرده است. اگر فیس بوک، گوگل و توییتر طبق خواسته کشورهای غربی اطلاعات کاربران مشکوک به اعمال تروریستی را در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی قرار دهند، بدون شک کشورهای دیگر جهان نیز چنین خواسته‌ای از آنها خواهند داشت و درخواست افشای اطلاعات شخصی کاربران را بنا به مصالح امنیتی مطرح می‌کنند. فیس بوک، گوگل و توییتر اعلام کردند در افشای اطلاعات شهروندان با دولت‌ها همکاری نخواهند کرد؛ مگر آنکه دادگاه دستور آن را صادر کرده باشد.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار