رئیس جمهور آمریکا با بیان این که تروریسم نابود خواهد شد بر لزوم کنترل شدید خرید و حمل سلاح در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود برای مردم این کشور گفت جنگی که اکنون وجود دارد جنگ بین آمریکا و اسلام نیست.

وی با بیان این که گروه تروریستی داعش از بین خواهد رفت، ستیزه جویان داعش را آدمکش نامید و تصریح کرد: «تهدید تروریسم واقعی و جدی است اما ما بر آن فائق خواهیم آمد.»

باراک اوباما درباره تیراندازی در سن برناردینوی آمریکا و موضوع تروریسم و چگونگی محافظت از آمریکا گفت: مشخص نیست که آیا تیراندازی در سن برناردینوی آمریکا ناشی از تروریسم در خارج است یا اینکه ناشی از یک طرح در داخل است.

وی گفت: کشور ما مشغول نبرد با تروریسم بوده است. نهادهای اطلاعاتی و نظامی و ضد تروریستی همچنان به دنبال تروریست ها بوده اند و اقدام به کشتن اسامه بن لادن کرده اند. در چند سال گذشته تروریسم به شکل جدید تغییر یافته است. تروریست ها به روش های جدیدی مثل تیراندازی های جمعی روی آورده اند که اکنون درسن برنادرینو شاهد آن هستیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما شاهدیم که تروریست ها با استفاده از اینترنت تلاش می کنند ذهن افراد را آلوده کنند که این مسئله را در بمب گذاری مسابقه دو ماراتن در بوستون شاهد بودیم و اکنون شاهد تیراندازی در آمریکا هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما داعش یا هر سازمان دیگری را که تلاش می کند به ما آسیب برساند شکست خواهیم داد.

اوباما کنترل سخت تر اسلحه را در این کشور پس از تیراندازی های کالیفرنیا خواستار شد و گفت این کار باید با ممنوعیت خرید تفنگ توسط هر کسی که در فهرست ممنوعه دولت آمریکا قرار دارد آغاز شود.

وی همچنین اظهار داشت: جامعه مسلمان آمریکا باید بخشی از تلاش ها در جنگ علیه اسلام افراطی باشد. مسلمانان می توانند پیام هایی معتبر و موثر ارسال و تبلیغات جهادی را تضعیف کنند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
آقاي اوباما شما به داعش اسلحه ندي و حمايت نكني و اون اسرائيل كثيفت هم دست از حمايت برداره داعش خود به خود نابوده
و اگه اين كار رو نكني مجبوريم اول تو و اسرائيل رو نابود كنيم تا داعش نابوده بشه حالا خود داني انتخابا با خودت
آخرین اخبار