دور دوم سوپرلیگ بسکتبال ایران از فردا با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مصاف پالایش نفت و دانشگاه آزاد در آبادان و رویارویی شیمیدر و شهرداری گرگان در تهران اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود سردی هوای این روزها در تهران و برخی شهرستان‌های کشور که بعضاً با بارش برف توام می‌شود، رقابت‌های داغ سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا کار خود را دوباره آغاز می‌کند. مصاف نفت و دانشگاه آزاد در آبادان، پس از شکست‌های پیاپی دانشگاه، همچنین دیدارهای شیمیدر و شهرداری گرگان در تهران و ثامن و پتروشیمی بندرامام در مشهد می‌تواند، صدرجدول سوپرلیگ را دستخوش تغییر کند. 

نفت – دانشگاه آزاد
شعله‌های انتقام در آبادان
مصطفی هاشمی و شاگردانش در حالی به آبادان می‌روند که در نخستین دیدار سوپرلیگ، پالایش نفت این شهر را 87 بر 54 شکست دادند اما دانشگاهی‌ها پس از آن برتری قاطع، روند نزولی را طی کردند تا با تحمل 4 شکست در رتبه ششم جدول 10 تیمی سوپرلیگ قرار بگیرند. از سوی دیگر پالایش نفت داستان متفاوتی داشت و پس از شکست سنگین هفته نخست، روند صعودی در پیش گرفت. شاگردان سامری در ادامه تنها مقابل شهرداری گرگان، آن هم در شرایط خاصی شکست خوردند و در پایان دور نخست با 16 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. این دیدار می‌تواند نبردی انتقامی برای آبادانی‌ها باشد و دانشگاه هم به امتیازات کامل این مسابقه نیاز دارد. همین موضوع باعث می‌شود تماشاگران انتظار بازی خوبی از هر دو تیم داشته باشند. 

ثامن مشهد- پتروشیمی بندرامام 
ماموریت غیرممکن صاحبیان
مشهدی‌ها هفته نخست پتروشیمی را در خانه غافلگیر کردند و با پیروزی برابر شاگردان مهران شاهین‌طبع، نخستین شگفتی سوپرلیگ را رقم زدند. حالا مهدی صاحبیان به خوبی می‌داند شرایط دو تیم نسبت به آن دیدار کاملاً متفاوت شده است و ثامن کار سختی در خانه دارد. پتروشیمی هم که با حضور ملی‌پوشان خود و شاهین‌طبع آرام آرام به هماهنگی لازم رسید، برای باقی ماندن در کورس قهرمانی فصلی و تعقیب شانه به شانه هم استانی خود، پالایش نفت آبادان، تنها برای پیروزی به مشهد می‌رود. لغزش پتروشیمی بدون شک غیر از نفت تیم‌های شهرداری گرگان، شیمیدر و حتی دانشگاه آزاد را هم خوشحال می‌کند. 

آینده‌سازان میهن – شهرداری اراک 
روزنه‌ای در افق زاینده‌رود
تنها دلخوشی اصفهانی‌ها در دور نخست، شکست نیروی زمینی، دیگر قعرنشین سوپرلیگ بسکتبال بود تا آنها از انتهای جدول بگریزند اما، شکست‌های پیاپی نماینده اصفهان، هرچند بازیکن سهمیه ملی نداشت، بسکتبال دوستان نصف‌جهان را سخت آزرده‌خاطر کرده است. اصفهان که روزگاری قطب بسکتبال ایران به شمار می‌آمد حالا پس از حضور دقیقه نودی نماینده‌اش در سوپرلیگ، نتایج ضعیفی گرفته و امید دادفرنیا اگر بتواند فردا تیم خوب شهرداری اراک را شکست دهد، کاری کرده است، کارستان. اراکی‌ها هم با جذب اصغر کاردوست و حامد آفاق نشان دادند برای این فصل برنامه‌هایی دارند و محمد کسایی‌پور، پس از برد شیرین هفته نهم مقابل دانشگاه آزاد در حکیمیه، نمی‌خواهد روند پیروزی‌های تیمش به این زودی پاره شود و قطعاً شاگردانش را برای پیروزی به میدان می‌فرستد. 

شهرداری تبریز – نیروی زمینی 
لبه تیغ!
لشگر شکست خورده محمدرضا اسلامی در پایان دور اول بدترین تیم سوپرلیگ بود و در قعر جدول جاخوش کرد. هرچند مسئولان و بازیکنان این تیم جوان معتقدند اسلامی تازه کارش را با نیروی زمینی آغاز کرده اما مشخص است که این مربی کار بسیار دشواری در ادامه دارد. آن‌ها باید فردا در تبریز به مصاف تیمی بروند که هفته گذشته عرصه را بر صدرنشین تنگ کرد و تنها با اختلاف 4 امتیاز مغلوب پالایش نفت آبادان شد. شهرداری تبریز هم حال و روز چندان بهترین نسبت به حریف فردای خود ندارد. شاگردان بهزاد افرادی از هفته دوم به بعد رنگ پیروزی را ندیده‌اند و با ثبت 7 شکست پیاپی، این مربی را روی لبه تیغ قرار داده‌اند. بعید نیست اگر فردا تبریزی‌ها در خانه مقابل نیروی زمینی نتیجه نگیرند، افرادی این بار به جای استعفا، با ترتیب دیگری از تیمش جدا شود. شکست در بازی فردا برای هر یک از دو مربی عواقب بدی خواهد داشت و باید دید پس از بازی فردا کدام مربی به آینده کار خود امیدوار باقی ‌می‌ماند. 

شیمیدر – شهرداری گرگان
نبرد تازه‌وارد و باسابقه‌ترین تیم سوپرلیگ
بازی شیمیدر تهران و شهرداری گرگان از آنجا مهم و حساس است که هر دو تیم در رتبه‌های بالای جدول قرار دارند. تیم‌های سوم و چهارم جدول در حالی برای مصاف با یکدیگر وارد تالار بسکتبال آزادی می‌شوند که شیمیدر 16 امتیازی و شهرداری گرگان 15 امتیازی است. شهرداری‌چی‌ها می‌توانند با پیروزی در این دیدار، دست‌کم با یکی از سه تیم بالای جدول هم امتیاز شوند. حضور رایان ریچاردز در شهرداری که حالا با دیگر بازیکنان به هماهنگی لازم رسیده، نماینده شمال کشور را به تیمی خطرناک تبدیل کرده است. شیمیدری‌ها هم به دلیل میزبانی، هم برای نیازی مبرم خود به 2 امتیاز این دیدار، فردا برای شکست شهرداری گرگان به میدان می‌روند. حضور بازیکنانی مانند اوشین ساهاکیان، سجاد مشایخی، فرید اصلانی و محمد یوسف‌وند تیم تازه‌وارد به سوپرلیگ را امیدوار کرده تا بدون بازیکن خارجی همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار