معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: 88 درصد مبتلایان به ایدز را مردان و 12 درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

دکتر سیاری معاون بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مبتلایان به ایدز گفت: 37 میلیون نفر در دنیا به ایدز مبتلا هستند که 22 میلیون از آنها تحت درمان و 17 میلیون نفر از بیماری خود بی اطلاع هستند. در ایران 90 هزار نفر به ایدز مبتلا هستند که 30 هزار آن ها مورد درمان و شناسایی قرار گرفته‌اند. که 88 درصد آنها را مردان و 12 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند. 12 درصد مربوط به زنان در سال 94 به 27.6 درصد رسیده است که این یک خطر جدی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: 116 مرکز مشاوره، 282 پایگاه مشاوره و 200 پزشک آموزش دیده آماده خدمت رسانی به مردم هستند و مسؤلیت درمان بیماران را به عهده دارند. راه‌های پیشگیری و تشخیص ایدز کاملاً شناخته شده است ولی به حمایت مردم از این برنامه‌ها بستگی دارد. مردم باید بدانند که کلیه اطلاعات آنها محرمانه خواهد بود و افرادی که مورد درمان قرار می‌گیرند از سه مزیت عمر طبیعی، عدم انتقال بیماری به دیگران و جلوگیری از مرگ نابهنگام برخوردار می‌شوند.

سیاری در پایان توصیه کرد: ما از استانداردهای جهانی خیلی پایین‌تر هستیم. این نقش مؤثر مردم، آموزش و رسانه‌ها را نشان‌ می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که افرادی که رفتار جنسی پرخطر داشته‌اند چه زن و چه مرد و همچنین افرادی که اعتیاد به ویژه تزریق دارند و یا به هر دلیلی احتمال مبتلا شدن به ایدز برای آن ها وجود دارد از مشاوره و آموزش‌های رایگان ما استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار