در آستانه روز دانشجو و برای دومین سال متوالی کنگره 54 شهید دانشجوی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با پاسداشت مقام و منزلت شهیدان والامقام به ویژه شهدای دانشجو اظهار کرد: شهدای دانشجوی ما در حساس‌ترین مقطع علم و تحصیل را در سنگر دانشگاه رها کرده و در صیانت از حیثیت و پایداری از دستاوردهای نظام اسلامی در مقابل تمام بدخواهان دنیا عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شدند.

گودرز صادقی گفت: اگر این کشور امروز سربلندی و عزتی دارد مرهون خون شهداست و ما هیچ وقت یاد و خاطره مدافعان این مرز و بوم را فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: همزمان با برگزاری کنگره 54 شهید دانشجو با تجلیل از سرداران شهید کشور در دفاع از حریم اهل بیت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم نیز گرامی داشته می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به فضاسازی‌ های مناسب کنگره و فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در دانشگاه در شایستگی برگزاری این مراسم به همت تمام دانشگاه‌های استان اعم از علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور و جامع علمی کاربردی و همچنین دانشگاه‌های غیر‌انتفاعی بیان کرد: ‌به دلیل آنکه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه مادر در استان اردبیل است مرکزیت و محوریت برگزاری این کنگره بر عهده این دانشگاه است.

صادقی ادامه داد: تلاش جدی بر این است تا در قالب چنین برنامه‌ها و یادواره‌هایی تمام دستاوردهای ارزشمندی که شهدا و ایثارگران برای جامعه اسلامی ما خلق کرده‌اند به نسل امروز و آینده منتقل شده و به معنای واقعی از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی به بهترین شکل استفاده شود.

وی یادآور شد: امیدواریم برگزاری چنین یادواره‌هایی در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا کرده و زمینه رشد و بالندگی فرهنگ شهادت در محیط های دانشگاهی فراهم آید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.