کارشناس مسئول ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :این ویروس از طریق تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و از طریق مادر به جنین قابل انتقال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی کماسی گفت:افراد آلوده به HIV چنانچه درمان مناسب را دریافت کنند و به موقع دارو مصرف کنند به ندرت وارد فاز ایدز می‌شوند و می‌توانند مانند سایر افراد به زندگی عادی خود ادامه دهند.

این کارشناس HIV، کاهش وزن بیشتر از 10 درصد، اسهال بیش از یک ماه، انواع سرطانها و بیماری‌های عفونی را از جمله علائم بیماری ایدز عنوان کرد و افزود: با فعالیت چند ساله ویروس HIVدر بدن، این ویروس به تدریج گلبولهای سفید خون را از بین می‌برد و همین امر موجب می‌شود تا بعد از 10 تا 15 سال فرد وارد فاز اصلی بیماری شده و مبتلا به ایدز شود.

کماسی بیان داشت: شمار زنان آلوده به HIV در سالهای اخیر افزایش یافته وعلت این افزایش را شناسایی زنانی که درسالهای گذشته از همسران معتاد خود آلوده شده بودند، عنوان کرد.

وی ادامه داد: آلوده شدن زنان به HIV نگرانی مضاعف دارد، زیرا آنها می‌توانند این بیماری را در صورت عدم مراقبت‌های لازم به کودکان خود نیز انتقال دهند.

کارشناس ایدز و بیماری‌های آمیزشی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از وجود 52 مرکز تشخیص بیماری ایدز در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار این مراکز 17 مرکز دیگر هم هستند که خدمات کاهش آسبی ارائه داده و در جهت پیشگیری و آموزش به بیماران فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، تخمین ، وجود ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.