وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود یک روز را برای مسئولیت اجتماعی یادآوری کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود از روز بزرگداشت معلولین گفت.

دوازدهم آذر در اینستاگرام وزیر کار+اینستا پست

ربیعی در این پست نوشت: عادت هر جامعه ای بر آن است تا زندگی اخلاقی تر و انسانی تر داشته باشند .رضایت خداوند و تحقق اخلاق و انسانیت بر آن است که جامعه عادلانه باشد. عدالت حکم می‌کند شهروندان معلول جامعه بزرگ‌ داشته شوند و زمینه توانمندی ایشان فراهم گردد. معلولیت پی‌آمد فرایندهای طبیعی و اجتماعی است، و البته سهم رفتار انسانی و اجتماعی در پیدایش معلولیت بسیار است.
لذا جامعه است که وظیفه دارد سهم خویش را در پیشگیری از معلولیت، و توانمندسازی معلولان برای داشتن زندگی‌اش شایسته ایفا کند. دوازدهم آذرماه، روز جهانی معلولان، روز یادآوری سهم جامعه و هر شهروند در مقابل مسأله معلولیت است.
معلولان انسان‌هایی توانمند هستند که همواره قدرت خویش برای موفقیت و مشارکت اجتماعی و زندگی شایسته را ثابت کرده‌اند. اما چالش های فراوانی برای مشارکت و شمول در خیلی از حوزه های جامعه و دسترسی برابر به حمل و نقل ، شغل ، آموزش و مشارکت سیاسی اجتماعی احساس می کنند . دوازدهم آذر، توأمان گرامی داشتن معلولان و یادآور شدن مسئولیت اجتماعی شهروندان و حاکمیت سیاسی در مقابل ایشان است.جامعه ایران به فراخور ویژگی‌های خاص اقتصادی، اجتماعی و جمعیت‌شناختی خود با مسأله معلولیت مواجه است.
نظام جمهوری اسلامی بر مدار تلاش برای عدالت‌محوری و برابری حقوق انسان‏ها بنا شده و از این‌رو توجه به توزیع عادلانه امکانات و فرصت‏های اجتماعی در آن جایگاهی رفیع دارد. شایسته است در چنین نظامی معلولان فرصت‌هایی فراوان برای بروز توانمندی‌های خویش بیابند و شرایط زندگی شایسته نیز برای‌شان فراهم گردد. اصلاح قوانین و مقررات، نهادسازی برای تسهیل مشارکت اجتماعی معلولان، موفقیت و رشد اقتصادی برای فراوان شدن فرصت‌های اشتغال، و افزایش شناخت‌های جامعه نسبت به مقوله معلولیت از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان است.
رسیدن به چنین اهدافی بدون مشارکت فعال مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین و اقشار مختلف ناممکن است. ساختن جامعه‌ای انسانی‌تر و اخلاقی‌تر نیازمند سرمایه اجتماعی گسترده‌ای است که در سایه مشارکت جمعی تولید و تقویت می‌شود. دوازدهم آذرماه یادمانی برای همه ایرانیان است تا همه ما به یادآوریم که همه افراد جامعه را باید مهربانانه ببینیم و دست آنهایی را که ناتوانایی هایی دارند را بگیریم و شرایط را برای زندگی بهتر همگان بهتر کنیم.یادمانی در جهت ساختن دنیایی بهتر.
این یادمان توانمندی و شایستگی معلولان، و پاس داشتن مسئولیت و مشارکت شهروندان در بهبود وضعیت معلولان را به همه جامعه و بالاخص جامعه معلولان تبریک می‌گویم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار