یاسوج ؛

روایت وزیر تعاون دولت اصلاحات از سرنوشت برجام و اختلاف‌نظرها برای خروج از رکود و تورم

وزیر تعاون دولت اصلاحات با بیان اینکه اعضای دولت برای خروج از رکود یا از بین بردن تورم اختلاف نظر دارند، گفت: نامه 4 وزیر هم بر همین اساس بود یعنی این نامه نشان‌دهنده اختلاف نظر درباره سیاست اقتصادی دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی صوفی در نشست خبری با اصحاب رسانه در دهدشت با اشاره به برگزاری همایش اصلاح‌طلبان کهگیلویه بزرگ نتیجه این همایش را امیدبخش دانست و اظهار کرد: جلسه امروز در بین جلساتی که در سطح استان برگزار شده، نمونه بود و متعاقب جلسه‌ای که در یاسوج برگزار شده بود آبروی ما را خرید.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد امنیت برگزاری مراسم را خوب توصیف و تصریح کرد: برای اینکه می‌دانستم روی من حساب حزبی و جناحی باز نمی‌کنند و من را به عنوان استاندار قبول دارند، این اعتماد به نفس را داشتیم که اتفاق خاصی روی نمی‌دهد.

صوفی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جریان اصلاح‌طلبان تا چه حد به اشغال صندلی‌های مجلس دهم امیدوار هستند، گفت: اگر در تأیید و رد صلاحیت‌ها ملاک قانون باشد قول می‌دهم مجلس آینده اکثریت با اصلاح‌طلبان است و هیچ تردیدی نیست.

وی در ادامه اظهاراتش در پاسخ  مبنی بر اینکه آیا رد صلاحیت‌های انتخابات گذشته را خارج از معیارهای قانونی می‌دانید، گزارش‌های محلی و غیرقانونی در رد صلاحیت کاندیدا را اعمال سلایق شخصی و مهندسی شدن انتخابات دانست و گفت: اگر برخی از نهادهای نظام که وظیفه قانونی برای دخالت در انتخابات ندارند همچنان بخواهند دخالت داشته باشند باز هم اصلاح‌طلبان محدود خواهند شد.

صوفی با ابراز اطمینان نسبت به تشکیل مجلس معتدل با ترکیبی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل تصریح کرد: تندرویان جایی در مجلس دهم نخواهند داشت.

وی از قوه قضائیه، ثبت‌احوال، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به عنوان چهار منبع برای استعلام صلاحیت کاندیدا نام برد و گفت: خارج از این منابع از نظر قانون جایی ندارد اما ممکن است بعضی از نهادهای نظارتی این حق را برای خود قایل شوند که از تحقیقات و گزارش‌های مردمی و.. استفاده کنند در این صورت غیر قابل کنترل است.

صوفی افزود: طبق قانون به غیر از منابع چهارگانه هیچ دستگاهی حق دخالت در تأیید یا رد صلاحیت کاندیدا را ندارد.

وی در ادامه کلید آقای روحانی را نماد گره‌‌گشایی دانست و با اشاره به وضعیت کشور در هشت سال گذشته با بحرانی خواندن آن دوران خاطرنشان کرد: اکنون این دولت گره‌هایی که بعد از 8 سال بحران مدیریت داشت و تمامی شاخص‌های اقتصادی افت کرده بود را باز کرد، به نوعی دولت روحانی بدون پشتوانه‌ حمایتی دولت سابق دستاورد عظیمی داشت و دنیا را برعکس کرد اما دلواپسان این را نمی‌پذیرند و برای دولت مشکل ایجاد می‌کنند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات تصریح کرد: اگر آقای لاریجانی آن کار را انجام نمی‌داد معلوم نبود سرنوشت برجام به کجا می‌کشید.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، مشکلات درونی دولت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اعضای دولت برای خروج از رکود یا از بین بردن تورم اختلاف نظر دارند، افزود: نامه 4 وزیر هم بر همین اساس بود و نشان‌دهنده اختلاف نظر درباره سیاست اقتصادی دولت است.

صوفی برنامه خود برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که هم‌اکنون استاندار این استان می‌بود را وابسته به اسنادی که در قالب برنامه 5 ساله وجود دارد دانست و تصریح کرد: ظرفیت استان را در نظر می‌گرفتم و به همین منظور گزارشی از همه دستگاه‌های اجرایی می‌گرفتم تا طرح‌هایی که برای توسعه کار خود دارند، پیشنهاد دهند.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح‌ها را در سطح استان، ملی و در حیطه دستور رئیس جمهور خواند و گفت: یک دسته طرح‌هایی هستند که دستگاه اجرایی برای پیگیری آن‌ها در استان وجود ندارد، این طرح‌ها باید از طریق استاندار مطرح و بودجه لازم تأمین شود.

صوفی با اشاره به برنامه‌های گذشته خود در این استان از احداث فرودگاه یاسوج، توسعه راه‌های بین شهری و بین استانی، احداث سدها و احیای دشت‌ها برای توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: الان هم ممکن است از این پروژه‌ها برای استان لازم باشد، همچنین نمایندگان مجلس باید بتوانند ردیف بودجه بگیرند و استاندار هم پیگیری کند که در فصل تنظیم بودجه حضور پیدا کرده تا پروژه را اجرایی کند.

انتهای پیام /ز
برچسب ها: تعاون ، دولت ، اصلاحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.