سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران معتقد است تیم ملی لهستان نیازی به حضور لئون در تیمش ندارد و بدون این بازیکن هم قطعا به المپیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نظر می‌رسد لئون بازیکن کوبایی‌الاصل تیم والیبال زنیت کازان توانسته در نهایت مشکلات اخذ تبعیت لهستانی را رفع کرده است و واجد شرایط شده است که در تیم ملی لهستان به میدان برود.

 رائول لوزانو سرمربی آینده تیم ملی والیبال ایران و سرمربی تیم والیبال رادوم لهستان که ماه قبل توافق نهایی خود با تیم ملی ایران را اعلام کرد، معتقد است که تیم ملی لهستان بدون حضور لئون کوبایی هم برنده مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی برلین برگزار می‌شود، خواهد بود:  به اعتقاد من تیم ملی لهستان همه چیز برای کسب عنوان نخست این رقابت‌ها در اختیار دارد و نیازی به حضور بازیکنی با ملیت دیگر ندارد.

این مربی باتجربه درباره احتمال حضور ویلفردو لئون با تبعیت لهستانی در تیم ملی لهستان گفت: در این که لئون بازیکن بزرگی است هیچ تردیدی وجود ندارد اما تصور کنید در صورت حضور لئون در ترکیب اصلی ، استفان آنتیگا کدام بازیکن را به نیمکت ذخیره‌ها بفرستد. کوبیاک یا میکا؟!

وی ادامه داد: به اعتقاد من حضور بازیکنان با تغییر تابعیت در یک تیم ملی دیگر اصلا منطقی نیست. من اصلا این را نمی‌فهمم که برخی‌ها می‌گویند تیم ملی لهستان به لطف حضور لئون موفق خواهد بود. این یک اظهار نظر ناعادلانه است که تیم ملی لهستان با آن همه بازیکنان بزرگ و کادر فنی عالی به فردی مانند لئون برای موفقیت نیاز داشته باشد.

لوزانو با اشاره به اتفاقی مشابه این اتفاق در تیم ملی ایتالیا ، افزود: وضعیت بازیکنی مانند عثمانی ژوانتورنا با لئون متفاوت است. این بازیکن توانست با حضورش تغییرات اساسی در تیم ملی ایتالیا ایجاد کند و قابل قیاس با وضعیت فعلی لئون و تیم ملی لهستان نیست.

سرمربی تیم والیبال رادوم لهستان درباره عدم برگزاری مرحله پلی آف در این فصل مسابقات لیگ والیبال لهستان،‌گفت: شاید نحوه اینچنینی رقابت‌ها خیلی ایده‌آل نباشد اما قطعا مشخص است که چه تفکری پشت این تصمیم وجود دارد. شاید برگزاری این مسابقات بدون پلی آف کامل نباشد اما اگر این موضوع به تیم ملی لهستان برای رسیدن به هدفش کمک خواهد کرد، پس تصمیم منطقی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابی المپیک هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و باید این حق را به هر تیمی داد که همه تلاشش را برای موفقیت در این راه به کار گیرد  حتی به قیمت تغییر دادن نحوه برگزاری لیگ. تیم ملی لهستان هم بدون شک از این قائده مستثنی نخواهد بود.

لوزانو درباره شانس موفقیت لهستان در کسب عنوان قهرمانی مسابقات انتخابی المپیک برلین گفت: من شک ندارم که تیم لهستان در ژانویه 2016 می تواند بلیت مسابقات المپیک را کسب کند. 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار