فينال گرندپری مكزيك 2015؛

حجی زواره و عاشورزاده امشب بر روی شياپ‌چانگ‌ می روند

نخستين روز از مسابقات فينال گرندپری مكزيك 2015، از امشب با مبارزات تكواندوكاران 4 وزن آغاز می شود .

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مسابقات فینال گرندپری 2015، از امشب به میزبانی شهر «مكزیكوسیتی» مكزیك و در سالن «سالادوآرماس» آغاز می شود و 64 تكواندوكار زن و مرد از 28 كشور مبارزات خود را پیگیری خواهند كرد.

در این رقابتها 8 تكواندوكار برتر رنكینگ المپیك مجوز حضور دارند و این مسابقات آخرین رویدادی است كه امتیاز آن برای رنكینگ المپیكی ورزشكاران محاسبه می‌شود و با پایان این رقابتها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیك ریودوژانیرو 2016 را بدست می‌آورند. 

امروز و در نخستین روز این مسابقات، تكواندوكاران اوزان 49-، 67- كیلوگرم زنان و 58- و 80- كیلوگرم مردان برروی شیاپ چانگ می روند كه از ایران فرزان عاشورزاده در وزن اول و مسعود حجی زواره در وزن سوم نمایندگان كشورمان هستند.

مبارزات تكواندوكاران از ساعت 19:30 (10 صبح به وقت محلی) با پیكارهای هوگوپوشان وزن 49- كیلوگرم زنان و 80- كیلوگرم مردان آغاز می‌شود كه مسعود حجی زواره بعنوان اولین نماینده كشورمان باید در نخستین گام به مصاف «دامون سانسوم» از انگلیس، نایب قهرمان جهان در سال 2015، برود و سپس با برنده دیدار «ارون كوك» از مولداوی و «چیك صلاح» از ساحل عاج رقابت كند.

اما رقابت‌های تكواندوكاران اوزان 67- كیلوگرم زنان و 58- كیلوگرم مردان از ساعت 22:30 (13 به وقت محلی) پیگیری می شود و فرزان عاشورزاده دیگر نماینده كشورمان در روز اول با رنكینگ نخست رو در روی «لوكاس گازمان» آرژانتینی، دارنده مدال برنز بازیهای امریكا 2015، قرار خواهد كرد و پس از كسب پیروزی با برنده پیكار نمایندگان كشورهای مكزیك و آلمان مبارزه می‌كند.

هدایت تیم ملی تكواندوی كشورمان برعهده، بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باك و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت البته حضور در این پیکارها نیز دارای امتیاز است.

در این دوره از مسابقات تنها یک برنز به ورزشکاران هر وزن تعلق می گیرد، بدین صورت که بازندگان در مرحله نیمه نهایی در یک مبارزه به مصاف هم می روند و در نهایت یک نفر از آنها می تواند برسکوی سوم بایستد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار