معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری كشور از نزديك در جريان نحوه ارائه خدمات به زائرین پیاده رضوی قرار گرفت.

ايران به كانون گردشگری حلال در دنيا تبديل می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مسعود سلطانی فر در اين بازديد با اشاره به ظرفيت های گردشگری مذهبی در كشور گفت: ايران به كانون گردشگری حلال در دنيا تبديل می شود.

وی گفت: خوشبختانه تمايل گردشگران خارجی خصوصا گردشگران مذهبی برای سفر به ايران افزايش يافته به گونه ای كه از 5 ميليون گردشگر خارجی وارد شده به ايران در سال گذشته دو و نيم ميليون نفر آنان را زائران و گردشگران مذهبي از كشورهاي مختلف دنيا تشكيل مي دهند كه به قصد زيارت اماكن مقدس و زيارتي ايران وارد كشورمان شده اند.

سلطانی فر بیان داشت: اين در حالی است كه در دنيا 350 ميليون شيعه داريم و باید با برنامه ريزی مناسب و تامين زيرساخت ها بتوان زمينه ورود سالانه ميليون ها گردشگر مسلمان و شيعه به ايران را فراهم كرد كما اينكه بر اساس سند چشم انداز افق 20 ساله نظام، ايران بايد در سال 1404 ميزبان 20 ميليون گردشگر خارجي باشد.

وی در ادامه گفت: گردشگران مذهبي كه به شهرهای مشهد، قم و شيراز سفر مي كنند كه البته بيشتر آن ها به مشهد مقدس مشرف مي شوند.

معاون رئيس جمهور در ادامه صحبت های خود با اشاره به افزايش رضايت گردشگران خارجی از سفر به ايران گفت: خوشبختانه ميزان رضايت گردشگران خارجي كه به ايران سفر مي كنند از ميزبانی، امنيت و امكانات موجود در ايران افزايش يافته كه اين افزايش رضايت ، مي تواند باعث توسعه گردشگری و افزايش جذب گردشگر شود چراكه بر اساس آمار ارائه شده هر گردشگری كه با رضايت به وطن خود بازگردد می تواند باعث تشويق 8تا7 گردشگر ديگر براي سفر به آن كشور شود.

سلطانی فر در ادامه گفت: ايران كشوری است كه به واسطه وجود اماكن مقدس در سه شهر مشهد، قم و شيراز همواره مورد توجه گردشگران مذهبي و مسلمانان و شيعيان دنيا قرار داشته و اين در حالي است كه در كنار ظرفيت هاي مذهبي وجود اماكن فرهنگي و تاريخي و طبيعت بكر و زيباي ايران و نقاط ديدني و جذاب مانند كوير لوت و كوير مركزي باعث شده تا شاهد افزايش تمايل گردشگران خارجي براي سفر به ايران باشيم.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری كشور در ادامه صحبت های خود به حضور هزاران زائر به پای پياده در مشهد و همزمان با دهه آخر ماه صفر اشاره كرد و افزود: اين يك حركت بزرگ و ارزشمند است كه بايد زمينه سازی برای ارائه خدمات رسانی هرچه بيشتر به اين زائرين فراهم شود.

سلطانی فر خاطر نشان كرد: بايد بهترين خدمات به زائرينی كه به مشهد مقدس مشرف می شوند ارائه شود چراكه آنان در حقيقت زائران و مهمانان علی بن موسي الرضا (ع)، هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.