معاون ميراث فرهنگي، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي از افتتاح کتابخانه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، در موزه بزرگ خراسان همزمان با روز استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رکنی، اظهار کرد: مرکزاسناد، آرشیو و کتابخانه تخصصی این اداره کل با بیش از 5 هزار جلد کتاب تخصصی در حوزه های باستان شناسی، تاریخ ایران، معماری و شهرسازی، هنر، گردشگری، صنایع دستی، شاهنامه شناسی، سکه شناسی و موزه شناسی است.

وی افزود: گزارش ها و پژوهش در حوزه های باستان شناسی، مرمت آثار تاریخی و ثبتی، مردم شناسی و گردشگری نیز دراین مرکز وجود دارد که براساس طبقه بندی های موجود در اختیار اساتید و پژوهشگران این حوزه قرار خواهد گرفت.

سرپرست موزه بزرگ خراسان با بیان اینکه فرایند ثبت نرم افزاری کتاب های موجود در کتابخانه در حال اتمام است از آمادگی برای عضوگیری از ابتدای آذرماه امسال خبر داد.

رکنی اضافه كرد: مرکز اسناد، آرشیو و کتابخانه این اداره کل در حال الکرونیکی شدن است و با مشارکت مرکز اسناد و کتابخانه ملی هم اکنون بیش از 400 کتاب الکترونیکی خراسان شناسی در اختیار دارد که اساتید و دانشجویان می توانند پس از عضویت ازخدمات این مرکز بهره مند شوند.

گفتني است، موزه بزرگ خراسان بهمن ماه سال پارسال و با حضورمسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.