نمایش «باغ‌وحش شیشه‌ای» با کمی تغییرات حال و هوای ایرانی به خود گرفت و به نمایش‌های ایرانی نزدیک‌تر شد.

علی‌اصغر حسینی، کارگردان نمایش «باغ‌وحش شیشه‌ای» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود بیان کرد: این نمایش داستان خانواده‌ای است که پدرشان آن‌ها را ترک کرده و هیچ خبری هم از او نیست، از طرفی دختر خانواده هم از لحاظ تندرستی سلامت کامل ندارد، اما مادرش سعی بر پیدا کردن همراهی برای او دارد که در آخر پسر خانواده راهی دیگری را پیش می‌گیرد و ... .

وی درباره انتخاب خود از این نمایشنامه گفت: علت انتخاب این نمایشنامه به خاطر شبیه بودن بسیاری از زندگی‌های امروزی به این موضوع است که من تا حدودی سعی کرده‌ام که آن را به نمایش‌های ایرانی نزدیک کنم تا ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کند.

حسینی، در رابطه با تازگی‌ این اثر بعد از گذشت سال‌ها عنوان کرد: این توانایی نویسنده را نشان می‌دهد که توانسته با قلم خود این تازگی را نگاه دارد. از طرفی او معمولاً کارهایش مختص به زمان نیست؛ چون اشاره او به نقطه‌ای از زندگی هر فرد است که می‌تواند به هر دوره‌ای بینجامد.

وی با بیان اینکه تئاتر برای من وسیله‌ای است در خدمت روانشناسی عنوان کرد: در واقع تئاتر را وسیله‌ای قرار می‌دهم تا موضوعات روانشناسی جامعه را به مخاطبان نشان دهم. به همین منظور در نمایش‌هایم هیچ‌گاه از یک بازیگر در دو نمایش استفاده نمی‌کنم و برای این اثر هم از بین 80 متقاضی تست گرفته شد و بر اساس مسائل اخلاقی و متناسب با نقش‌ها انتخاب شدند.

گفتنی است؛ نمایش «باغ‌وحش شیشه‌ای» به کارگردانی علی‌اصغر حسینی در تماشاخانه سه‌نقطه از هشت آذر الی چهار دی ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار