مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین از بهره برداری فاز اول این منطقه ویژه تا 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد شهباز علیزاده افزود: بیش از 90 درصد مطالعات راهبردی منطقه ویژه اقتصادی نمین به اتمام رسیده و فاز نخست آن تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ما بلافاصله بعد از مراسم کلنگ‌زنی که توسط وزیر صنعت و معدن انجام شد اقدام به عقد قرارداد با شرکت مشاور برای مطالعات راهبردی منطقه ویژه اقتصادی کردیم که هم اکنون 5 تیم نقشه‌بردار در منطقه مستقر هستند و بعد از اتمام عملیات نقشه‌برداری عملیات آزمایش مکانیک خاک و سپس عملیات ساخت ساختمان مرکزی، گمرک، بانک‌ها، موسسات بیمه و انبارهای سرپوشیده مدرن و مجهز شروع خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: با توجه به وسعت بیش از 2 هزار و 55 هکتاری این منطقه شرکت مشاور موظف است سایت مربوطه را 100 هکتار به 100 هکتار پلان‌بندی کرده و ملزومات آن را پیش‌بینی کند.

شهباز علیزاده گفت:‌ فاز نخست سایت که متشکل از سردرها، ساختمان‌های اداری، بانک ها و گمرک و انبارهای شیک و استاندارد و راه ورودی است در صورت مساعدت هوا در مدت 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در فازهای بعدی واحد های تولیدی در ان مستقر خواهند شد.

وی گفت: 150 میلیارد تومان هزینه برای راه‌اندازی این منطقه پیش بینی شده که تاکنون بالغ بر 3 میلیارد تومان از جمله حقوق بهره‌بردار، شرکت مشاور و شرکت‌های ژئوفیزیک و نقشه بردار و حصارکشی هزینه شده است.

انتهای پیام/س  

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، ویژه ، اقتصادی ، نمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.