نمایش «میشه یه کم منتظرم بمونی» اتفاقات درونی و بیرونی یک زن را روایت می‌کند.

نازنین واحد کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شکل‌گیری نمایش «میشه یه کم منتظرم بمونی» گفت: نمایشنامه «میشه یه کم منتظر بمونی» به بهانه‌ جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر و وقوع اتفاقی برای یکی از نزدیکانم که سبب به کما رفتن او شد، شکل گرفت و آشنایی من با تماشاخانه فانوس که رویکردش پرداختن به مسائل زنان و بهره‌گیری از نیروی بانوان در عرصه تئاتر است، باعث شد تا این اثر نمایشی را برای اجرا آماده کنیم.

وی در خصوص داستان نمایش «میشه یه کم منتظرم بمونی» اظهار داشت: این نمایش داستان زندگی زنی را روایت می‌کند که همسرش به کما رفته و در یکی از ملاقات‌ها با او با یادآوری تمام خاطرات و گفتن آن به خود رجوع می‌کند و به خودشناسی می‌رسد.

واحد ادامه داد: برعکس تصور برخی نمایشنامه «میشه یه کم منتظرم بمونی» متنی زن‌گرایانه نیست؛ بلکه زنی از نسل دهه 60 را با تمام اتفاقات درونی و بیرونی، تضادها و احساساتش به تصویر می‌کشد و حتی گاهی او را نقد می‌کند. سعی داشتم همان‌گونه که شخصیت‌ اصلی نمایش به خودشناسی می‌رسد و نگاهی به نقاط قوت و ضعف‌ خود می‌کند، مخاطبان نیز این حس را تجربه کنند.

نازنین واحد بیان کرد: این نمایش دو شخصیت دارد؛ یکی زن و دیگری مردی که نقش همسر زن را ایفا می‌کند؛ اما هیچگونه دیالوگی ندارد. عده‌ای حضور مرد را بدون کارکرد تلقی می‌کنند اما به نظر من به خاطر یک طرفه به قاضی نرفتن و ایجاد حس تعلیق برای مخاطب حضور او لازم است.

وی ادامه داد: اجرای مونولوگ کار دشواری است؛ اما همین سختی این اثر را جذاب کرده و امیدوارم توجه بیشتری به آثاری با محوریت زنان شود.

واحد در خصوص طراحی صحنه این اثر گفت: به سبب آنکه ما اتفاقات درونی و بیرونی یک زن را به تصویر می‌کشیم، صحنه ما به سه بخش واقعیت و حال حاضر، خاطرات و اعترافات زن تقسیم شده که با طراحی نور هر دیالوگی در بخش خاص خود بیان می‌شود.

نمایش «میشه یه کم منتظرم بمونی» تا 17 آذر در تماشاخانه فانوس به روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار