حضور حضرت زینب و رساندن پیام‌های عاشورا به دیگران، یکی از دلایل ماندگاری واقعه عاشوراست.

مجید ملامحمدی نویسنده مذهبی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اربعین مظهر وحدت و زنده‌شدن عشق دوباره به اهل بیت و تشیع است.  یکی از رمز‌های ماندگاری عاشورا حضور حضرت زینب (س) است. اگر حضرت زینب (س) نبود، پیامد‌های واقعه عاشورا آن طور که شایسته است به آیندگان نمی‌رسید.

وی ادامه داد: اربعین یک حماسه آسمانی در راستای زنده نگه داشتن دین خداست. امام حسین (ع) با فدا کردن تمام هستی‌اش حماسه‌ساز این جریان بزرگ است، جریانی که برای حفظ دین خدا تا به امروز صورت گرفته است. علاوه بر این پس از پیامبر بدعت‌ها و کجراهه‌هایی به وجود آمد که باعث شد، دین از مسیر خود خارج شود و مسلمانان به شک و تردید بیفتند. اما امام حسین با این کار حقیقت دین خالص خدا را معرفی کردند و با نثار خون خود، ناخالصی‌ها را از این مسیر برداشتند تا این اسلام اصیل به دست ما برسد.

ملامحمدی افزود: این حماسه هر سال در حال جوشش است. به گونه‌ای که ملت‌های بیشتری به آن روی آورده و افراد بیشتری از جمله جوانان را به خود جذب کرده است. این‌ها همه از برکت حماسه عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) و یاران ایشان است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار