دانشمندان کشف کرده‌اند که خوردن سیب‌زمینی و کلم پیچ به کاهش احتمال پیشرفت سرطان معده کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان،دانشمندان کشف کرده‌اند که خوردن سیب‌زمینی و کلم پیچ به کاهش احتمال پیشرفت سرطان معده کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد آن دسته از افرادی که در رژیم غذایی خود از سبزی‌های سفیدرنگ مانند پیاز و گل‌کلم بسیار زیاد استفاده می‌کنند، احتمال پیشرفت بیماری سرطان معده در آن‌ها یک‌سوم کمتر خواهد بود. در مقابل خطر پیشرفت سرطان با مصرف مشروبات الکلی، نمک و غذاهای آماده بالا خواهد رفت.

طبق اظهارات دانشمندان در دانشگاه ژیجیانگ چین، میوه‌ها و سبزی‌های سفید منبعی غنی برای ویتامین C محسوب می‌شوند. درواقع این ویتامین در برابر سرطان معده به‌صورت ماده‌ای محافظ برای بدن عمل می‌کند.

در این تحقیق از 76 تحقیق دیگری که در این حوزه انجام‌شده، استفاده شد. در تحقیقات پیشین بر روی 3.6 میلیون بیمار درمان شده و 33،000 بیمار که جانشان را از دست دادند، مطالعاتی صورت گرفت و نهایتاً با توجه به تحقیقات جدید مشخص شد به ازای هر 100 گرم میوه، خطر پیشرفت بیماری سرطان معده تا 5 درصد کاهش خواهد یافت و به ازای مصرف هر 50 میلی‌گرم ویتامین C که برابر با دو سیب‌زمینی است، این خطر 8 درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.