مشهد؛

استقبال از اولین کاروان زائران پیاده رضوی

مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی خدمتگزاری به زائران پیاده رضوی را توفیق معنوی دانست که نصیب هر کسی نمی شود و خدمتگزاری به آنان را افتخار بزرگی برای خود و مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در استقبال از اولین کاروان زائران پیاده رضوی در محل رباط تاریخی طرق در 5 كیلومتری مشهد گفت: زائرانی كه در این هوای سرد دل را به جاده ها می زنند و به شوق زیارت امام رضا (ع)، به مشهد مقدس می آیند كار بسیار بزرگی را انجام می دهند و در این میان خدمت رسانی به آنان را افتخار بزرگی برای خود می دانیم.

حسین زارع صفت آخرین منزلگاه زائران پیاده رضوی را محل رباط تاریخی زرق خواند و افزود: مجموعه رباط تاریخی طرق، رباط خاكستری و دیگر امكانات و ظرفیت های اداره كل در خدمت زائران پیاده رضوی است و این مجموعه فرهنگی – تاریخی در اختیار جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع)، قرار می گیرد.

این كاروان متشكل از 300 زائر پیاده است كه از شهرستان فردوس حركت خود را با پای پیاده به سمت مشهد مقدس آغاز كرده و روز گذشته به عنوان اولین كاروان زائران پیاده وارد مشهد مقدس شدند.

سال گذشته و همزمان با فرا رسیدن روزهای آخر ماه صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع)، 206 هزار زائر پیاده از نقاط مختلف وارد مشهد مقدس شدند كه پیش بینی می شود این رقم امسال به 300 هزار نفر برسد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.