مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از در دست ساخت بودن ۶۸ پروژه مدرسه سازی توسط این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ محمد چگنی اظهار داشت: از این رقم تعداد پروژه های ملی ۱۹، تعداد پروژه های استانی ۲۸ و تعداد پروژه های مشارکتی ۲۱ مورد است.
وی افزود: در حال حاضر ۳۶ پروژه نوسازی استان فعال بوده و پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته و ۳۲ پروژه دیگر پیشرفت  کمتر از ۵۰ درصد دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان یادآور شد: ۶۸ پروژه در دست ساخت نوسازی لرستان در قالب ۳۳۹ کلاس درس بوده و شامل سالن های ورزشی، استخرهای شنا، هنرستان های فنی و حرفه ای، مدارس کودکانه و استثنایی، خوابگاه های شبانه روزی و سلف سرویس و نمازخانه می شود.
چگنی با اشاره به اینکه با مشارکت بنیاد برکت تا کنون هشت پروژه تحویل استان داده شده است بیان داشت: این هشت پروژه مدرسه سازی شامل ۴۲ کلاس درس بوده و مساحت آن ها حدود پنج هزار و ۲۱۵ متر مربع است.
وی تعداد پروژه های تحویلی مهرماه و دهه فجر نوسازی لرستان طی سال جاری را ۱۴ پروژه برشمرد و گفت: این پروژه ها در قالب ۴۵ کلاس درس بوده که زیربنای آن ها چهار هزار و ۹۷۳ متر مربع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان به مشارکت بانک های استان در امر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: از محل کمک بانک های لرستان در حال حاضر سه پروژه در حال ساخت بوده که میزان پیشرفت آن ها ۴۵ درصد است که این مدرسه ها در شهرستان های الیگودرز، نورآباد و بخش کاکاوند نورآباد واقع شده اند.
چگنی اضافه کرد: ۱۱ پروژه دیگر واقع در شهرستان نورآباد ساخته شده که هزینه ساخت آن ها از محل کمک قرارگاه قرب کوثر تامین شده است. 

وی گفت: هر کدام از این ۱۱ مدرسه ساخته شده در شهرستان نورآباد ۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: نوسازی ، مدارس ، کلاس ، احداث ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.