نماینده مردم بجنورد گفت: به دلیل عدم انجام اقدامات موثر از سوی دولت، شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه هستیم.

دولت موظف است به جوانان تسهیلات اشتغال پرداخت کندموسی‌الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به قانون تصویب شده در مجلس که دولت موظف است به ایثارگران فاقد شغل حقوق معادل کارمندی بدهد، بیان داشت: بر اساس مصوبه هيأت وزيران درباره تعيين ضريب حقوق كارمندان دستگاه‌های اجرايي، حداقل حقوق و مزايای مستمر شاغلان در سال94 به ميزان 7ميليون و 500هزار ريال است.

وی در ادامه گفت: تمامي جانبازان و آزادگان غيرمشمول حالت اشتغال و غيرمشمول حقوق وظيفه كه فاقد درآمد و شغل باشند، باید از ابتدای سال94 مبلغ 7ميليون‌و500هزار ريال كمك معيشت دريافت می‌كردند.

وی با بیان اینکه درصد جانبازي جهت دريافت اين كمك معيشت ملاك نيست و جانبازان با هر درصدی مشمول دريافت آن خواهند بود در ادامه اظهار داشت: طبق تبصره20 قانون بودجه، دولت مكلف است نسبت به برقراری و پرداخت مستمری به رزمندگان معسر دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه به طريقی اقدام كند كه مستمری ماهانه آنها از 75درصد حداقل دستمزد سال94 كمتر نباشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بیان داشت: براساس قانون بیکاری، دولت موظف است به جوانان یا شغل و یا وام و یا حقوق بیکاری بدهد.

نماینده مردم بجنورد در ادامه تصریح کرد: حقوق بیکاری فردی که متاهل است، ماهی 360 هزار تومان معادل 50 درصد حداقل حقوق کارمندی و فرد مجرد معادل 30 درصد حداقل حقوق کارمندی می‌باشدکه دولت موظف به پرداخت آن است، ولی متاسفانه تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی در پایان بیان کرد: به دلیل عدم انجام این اقدامات از سوی دولت جامعه ما شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستیم.


انتهای پیام/


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار