ماده خاکستری مغز عضوی مهم برای یادگیری حافظه، عملکردهای شناختی و حفظ سلامت بدن است که در مردها به دلایلی باور نکردنی سریع‌تر از زنان رو به نابودی می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس جدیدترین تحقیقات مغز مردان در اثر افزایش سن بسیار سریع‌تر از مغز زنان پیر می‌شود و این یکی از دلایل بروی بیماری‌هایی چون آلزایمر و پارکینسون به میزان بیشتر در مردان به نسبت زنان است.

گفتنی است، پژوهشگران اعتقاد دارند میزان ماده خاکستری موجود در مغز مردان بسیار سریع‌تر از زنان کاهش می‌یابد.

پژوهشگران امیدوار هستند از این تحقیق برای درمان اختلالات عصبی در مردان چون ADHD استفاده کنند.

این یافته‌ها حاصل تحقیقات محققان عصب‌شناسی دانشگاه szegda در کشور مجارستان با انجام اسکن از مغز و ساختارهای مغزی 53 مرد و 50 زن است. در این آزمایش متوسط سن شرکت‌کنندگان 32 سال بوده است. نتایج این تحقیق در مجله تصویربرداری از مغز و رفتار به چاپ رسیده است و نشان می‌دهد تفاوت‌های متعددی بین ساختارهای مغزی در زنان و مردان وجود دارد. با وجود بزرگ بودن مغز مردان به نسبت زنان اما این دلیل دقیق بودن مردان به نسبت زنان نیست.

پژوهشگران به ویژه تفاوت در مغز زنان و مردان را در قسمت‌های مربوط به عملکردهای عاطفی و شناختی شناسایی کرده‌اند، کارشناسان اعتقاد دارند عواملی چون عوامل هورمونی باعث افزایش فعل و انفعال و سوخت و ساز بدن و بروز پیری زودرس در بدن مردان به ویژه مغز آنها به نسبت بانوان می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار