با وجود اعلام قبلی افتتاح مرکز تئاتر صبا و پردیس تئاتر خاوران اما هنوز این دو مجموعه تئاتری بلااستفاده خاک می‌خورند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مدت‌ها قبل گفته می‌شد که سالن‌های مرکز تئاتر صبا و خاوران یا حداقل بخشی از آن‌ها، آماده‌ بهره‌برداری هستند. وقتی اختتامیه تئاتر اردیبهشت در مرکز خاوران برگزار شد و برای صبا هم دو نمایش مشخص شده بود که شروع کننده‌ کار این مجموعه باشند؛ اما در روز افتتاح اعلام کردند که برنامه لغو شده  با وجود اینکه ساخت مرکز صبا مدت 8 سال طول کشید و هنوز هم مدیران شهرداری و تئاتر نمی‌خواهند فکری برای این دو مجموعه کنند.

محمد‌مهدی خاتمی مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چند روز پیش با شهرام کرمی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری جلسه‌ای گذاشتیم و قرار شد تا دو هفته دیگر به طور قطع فاز اول سالن صبا به سازمان فرهنگی هنری شهرداری واگذار شود.

وی ادامه داد: دو پلاک عکس و پلاتوی تمرین به عنوان فاز اول مرکز تئاتر صبا آماده‌ بهره‌برداری است؛ اما سالن‌های اصلی که فاز دوم این پروژه است هنوز آماده نشده، بنابراین فعلاً فاز اول را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری واگذار می‌کنیم.

خاتمی تصریح کرد: واگذاری فاز اول مرکز تئاتر صبا بیشتر به این خاطر بود که بلا استفاده باقی نماند.

وی افزود: عملیات عمرانی فاز دوم هنوز به پایان نرسیده و در خصوص  واگذاری این فاز به سازمان فرهنگی هنری شهرداری، هنوز تصمیمی نگرفتیم.

در ادامه با شهرام کرمی مدیر مرکز نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفتگو کردیم. او اظهار داشت: فاز اول مرکز نمایشی صبا همچنان آماده نشده، بنابراین هنوز نمی‌توان نمایشی را در آنجا به روی صحنه برد. اما در حال آماده‌سازی هستیم تا دو ماه آینده افتتاح شود.

وی در خصوص پردیس تئاتر خاوران بیان کرد: هنوز مشکل برق در پردیس تئاتر خاوران پا‌برجاست و شاید تا دو ماه دیگر بتوان خبر‌های خوبی در مورد مجموعه‌های خاوران و صبا داد.

در نهایت باید دید در شرایطی که اهالی تئاتر نیازمند سالن‌های با امکانات در نقاط مختلف شهر هستند، بالاخره تکلیف هزینه صرف شده و وقت تلف شده برای ساخت سالن‌های تئاتر خاوران و مرکز صبا به کجا می‌رسد و بالاخره هنرمندان چه وقت می‌توانند به طور رسمی از این دو مجموعه تئاتر استفاده کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار