یک کارشناس مسایل سیاسی گفت: مقامات ترکیه پس از سرنگونی جنگنده روسی بدست هواپیماهای ترکیه اظهارت متناقضی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک کارشناس مسایل سیاسی درباره گفتگوهای ناتو با داود اوغلو در بروکسل گفت: واقعیت این است که نشست سازمان پیمان اتلانیتک شمالی (ناتو) با داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه امروز در بروکسل هیچ چیزی تازه ای در بر نداشت. همچنین در نشت خبری وی با دبیر کل ناتو حرف تازه ای گفته نشد.

وی افزود: مقامات ترکیه دچار تناقض گویی شدند، برخی از آنها (مسئولان ترکیه) تلاش دارند در جهت کاهش تنش با روسیه حرکت کنند و برخی دیگر هیچ تغییری در اظهارات آنها دیده نشده است.

داوداوغلو امروز گفت ترکیه فقط از خاک و حریم هوایی خود بر اساس قوانین بین المللی دفاع کرده است. از سویی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از پاریس بر مواضع سابق خود تاکید و اعلام کرد با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار نخواهد کرد.

این کارشناس درباره تضمینات ناتو به داوداوغلو و این که آیا ناتو از ترکیه به طور کامل حمایت خواهد کرد یا خیر، گفت: به نظر می رسد زمانی که داوداوغلو برای حضور در کنفرانس خبری بیرون آمد از اعتماد نفس بالا برخوردار بود و به نوعی گفت که پس از این نشست از قدرت بیشتری برخودار شده است. این طبیعی است که ناتو از ترکیه در چنین شرایطی حمایت کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار