وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ضمن واکنش به ادعاهاي اخير آمريکائي ها در رابطه با تحريم مقامات ايراني و همچنين درخواست باز پس گيري هواپيماي جاسوسي اين کشور از ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين جديد تهاجمي در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار وحيدي در حاشيه همايش آماد و پشتيباني نزاجا در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث جنگ نامتقارن اظهار داشت: جنگ نامتقارن و بررسي ابعاد جنگ افزارها و تاکتيک هاي متناسب در حوزه اين جنگ از جمله موضوعاتي است که در دستور کار نيروهاي مسلح بوده و همه بر همين اساس برنامه هاي خود را آماده کرده اند.

وي افزود: طبيعتا در اين حوزه پيش بيني هاي لازم براي فضاهائي که بتوان دشمن را در آنجا زمين گير کرده و ضربات اساسي بر او وارد کرد به طور کامل طراحي شده است.

سردار وحيدي، با اشاره به اينکه ما به دنبال جنگ نيستيم، تصريح کرد:‌ اگر دشمن بخواهد به دنبال تحميل جنگ بر ما باشد، ما آن هنگام از تمام ابعاد و توان خود در حوزه جنگ نامتقارن استفاده خواهيم کرد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با اشاره به بحث جنگ سايبري عنوان کرد: دشمن جنگ سايبري را عليه ما به راه انداخته و نمونه آن ويروس ها و بدافزارهايي است که قصد ايجاد مشکل در سيستم هاي کشور را داشت، اما جمهوري اسلامي در اين زمينه بسيار قوي ظاهر شد و بر خلاف انتظار آنها توانست به خوبي اين بدافزارها را دفع کند.

وي، با اشاره به اينکه هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريکا توسط جنگ پيروزمندانه سايبري ايران به غنيمت گرفته شد، تصريح کرد: ما رشد بسيار بالايي را در اين عرصه داشته ايم و خود را براي انواع جنگ هايي که ممکن است دشمن به ما تحميل کند، آماده کرده ايم.

سردار وحيدي، در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه به اوباما چه جوابي خواهيد داد، در جمله‌اي کوتاه اظهار داشت: پاسخ اوباما قبلا داده شده است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با اشاره به سخن رئيس جمهور آمريکا مبني بر ادامه عمليات هواپيماهاي جاسوسي اين کشور گفت: ادامه حرکت هاي اين چنيني از يک ذات سلطه گر و تجاوزطلب بعيد نيست و ما انتظار نداريم که اين ذات تجاوزطلب به راحتي تسليم شده و اين ايده را کنار بگذارد.

وي، تصريح کرد: نظام سلطه بر اساس تجاوز بنا نهاده شده است، اما اينکه آنها اين موضوع را علني اعلام مي کنند ناشي از ضعف مثبت سازمان هاي بين المللي است که تحت نفوذ و کنترل آنها هستند.

سردار وحيدي، عنوان کرد: ما در حوزه جنگ الکترونيک و همچنين ساير ابعاد جنگ ها بررسي هاي لازم را انجام داده ايم و توانمندي بالايي در حوزه جنگ نرم و جنگ الکترونيک که بعضا هم‌خانواده نيز هستند، داريم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، اظهار داشت: توانمندي ما در حوزه ساخت پرنده‌هاي بدون سرنشين بالا بوده و هست و پرنده هاي بدون سرنشين ما در حوزه نظامي از قدرت پرواز بسيار خوب، ماندگاري فراوان و دقت تشخيص خوب از اهداف برخوردار هستند.

وي، با بيان اينکه هواپيماهاي بدون سرنشين به عنوان هدف شناخته مي شوند، تصريح کرد: چند مدل از اين هواپيماهاي هدف طراحي شده است و همچنين نمونه هايي از هواپيماهاي بدون سرنشين تهاجمي جديد طراحي شده است که ارائه خواهد شد.

سردار وحيدي، تاکيد کرد: اين راهي است که دائما در حال تکامل و تنوع است و جمهوري اسلامي ايران بر اين اساس نسبت به تکامل و تنوع آن در حوزه هاي مختلف اقدام مي کند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با اشاره به تحريم برخي از مقامات نظامي کشور توسط دشمنان اظهار داشت: مقامات ارشد نظامي ما که در مقابل تهديدات ايستاده اند، خار چشم دشمنان نظام هستند و اين گونه تحريم ها نشان دهنده صحت راهي است که نيروهاي مسلح پرافتخار در آن حرکت مي کنند و در واقع اين گونه تحريم ها بياني از قدرت ايران که از زبان دشمنان ما به اين نحو عنوان مي شود.

وي، همچنين در واکنش به ادعاي آمريکايي ها مبني بر تحريم اموال سرلشکر فيروزآبادي در آمريکا گفت: اين گونه حرف ها مضحک و خنده دار است و دروغ گفتن و فريب‌کاري حتي براي مردم آمريکا نيز توسط مقامات اين کشور امري عادي تلقي مي‌شود.

سردار وحيدي، افزود: همه مي دانند که سردار سرلشکر فيروزآبادي نه در آمريکا و نه در هيچ جاي ديگر دنيا حسابي ندارد. حال اينکه آمريکائي ها چگونه مي خواهند با دروغ‌هايي که مطرح کرده اند، به ملت خود پاسخ دهند، براي ما نيز جاي سئوال است.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران، مبني بر اينکه چه تدابيري براي بستن تنگه هرمز در موقع لزوم پيش بيني شده، اظهار داشت: ما براي همه حوزه ها و استفاده از همه ظرفيت ها، پيش بيني هاي لازم را انجام داده ايم./ج
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار