اعضاي باند 12 نفره ای كه با هويت های جعلي اقدام به تهيه دسته چك كرده و با خريد اجناس از واحدهاي صنفی بازار ، پنج ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند دستگير شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ " ستار خسروي" رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از متصديان واحدهاي صنفي بازار اصفهان مبني بر كلاهبرداري تعدادي از افراد ناشناس از آنان، بلافاصله پرونده اي در اين زمينه تشكيل و پيگيري آن در دستور كار اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه تعدادي از افراد ناشناس با مراجعه به واحد هاي صنفي عمده فروشي در بازار و جلب اعتماد متصديان اين واحدها اقدام به خريد اجناس با قيمت هاي بالا به صورت چكي كرده كه فروشندگان پس از مراجعه به بانك متوجه هويت جعلي صاحب چكشدند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: كارآگاهان با يك كار علمي دقيق و رد يابي محل هاي تردد متهمان سرانجام توانستند در هماهنگي با مقام قضائي در يك عمليات ويژه و ضربتي اعضاي اين باند حرفه اي كه 12 نفر بودند را شناسايي و دستگير كنند.

سرهنگ خسروي در خصوص شيوه كلاهبرداري متهمان گفت: اين افراد در استان هاي مختلف اقدام به تهيه كارت ملي به صورت المثني و با هويت هاي جعلي كرده و با ارائه اين كارت ها در بانك هاي استان افتتاح حساب نموده و از اين طريق دسته چك دريافت مي كردند و با دسته چك هاي جعلي از كسبه و بازاريان خريد هاي كلان مي كردند .

رئيس پليس آگاهي استان با بيان اينكه تا كنون 25 شاكي در اين پرونده شناسايي شدند گفت: متهمان در تحقيقات صورت گرفته به بيش ازپنج ميليارد ريال كلاهبرداري از كسبه و بازاريان شهر اصفهان اعتراف كردند.

اين مقام انتظامي از كساني كه به اين طريق از آنان كلاهبرداري شده خواست تا به منظور شناسايي متهمان و تنظيم شكايت از آنان به پليس آگاهي استان اصفهان مراجعه كنند.

سرهنگ خسروي، دقت و هوشياري متصديان واحدهاي صنفي و خودداري از اعتماد به افراد غريبه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: توصيه پليس به شهروندان اين است كه در معاملات چكي حتماً نسبت به هويت دارندگان دسته چك اطمينان حاصل كنند و در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشوك موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند تا در اسرع وقت با اين گونه مجرمان برخورد قانوني صورت گيرد. 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.