جهاد دانشگاهی با جذب اندیشه های علمی نو،زمینه پرورش نخبگان علمی را فراهم کند تا فرزندان این مرزو بوم که سرمایه های عظیم ملی هستند بتوانند به رشد علمی غنی دست پیدا کنند.

به گزارش جهاد دانشگاهی بستری برای پرورش نخبگان علمی است.گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان با اعلام این مطلب در دیدار رییس و معاونین جهاد دانشگاهی کشور در گرگان گفت: جهاد دانشگاهی با جذب اندیشه های علمی نو،زمینه پرورش نخبگان علمی را فراهم کند تا فرزندان این مرزو بوم که سرمایه های عظیم ملی هستند بتوانند به رشد علمی غنی دست پیدا کنند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود:ایران در دنیا به عنوان یک کشور دانشمند پرور مطرح است و بر این اساس برای نوابغ علمی ما جایگاه و منزلت ویژه ای قایل هستند.

پس از این دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور با استاندار گلستان ملاقات کرد.

رییس جهاد دانشگاهی کشور در این دیدار گفت:جهاد دانشگاهی در چهار حوزه ی فرهنگی،علمی فناورانه،آموزش کارآفرینی و اشتغال آفرینی برای دانشگاهها فعالیت دارد.

دکتر حمیدرضا طیبی به دستاوردهای پزشکی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود:در حوزه ی علوم سلولی و سلول درمانی کارهای بزرگی انجام شده است و به دنبال آن هستیم که بازسازی قطعات بدن که مورد آسیب قرار گرفتن انجام بشه که پیشرفتهای خوبی در این زمبنه حاصل شده که در چهار حوزه این کارها بالینی شده و بدنبال ایجاد بیمارستان سلول درمانی هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد:در حوزه نازایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و درصد باروری در کشور ما در حدود چهل درصد است که از نرخ بسیار خوبی برخوردار است.

رییس جهاد دانشگاهی به تعداد مراکز این نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 42 واحد دانشگاهی در سراسر کشور فعال هستند که دوازده واحد آن در تهران و سی واحد در شهرستانها مستقر هستند.

دکتر حمیدرضا طیبی اشاره کرد:25 پژوهشگاه مستقل با مزیتهای استانی در استانهای مختلف کشور ایجاد شده است و در حال حاضر دو دانشگاه،شش موسسه آموزش عالی و 43 مرکز علمی کاربردی و 130 مرکز آموزش کوتاه مدت در سیطح کشور فعال هستند.

استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت:تفاهم نامه ای که همه آن یک سند اجرایی پیدا خواهد کرد برای آینده استان به امضا رسید که بر اساس آن در زمینه گیاهان دارویی،مطالعات ژنتیکی بر روی ماهیان خاویاری که زمان باروری و تخم ریزی آنها کاهش پیدا کند،حفظ ذخایر ژنتیکی  که اسب ترکمن یکی از ذخایر ملی کشور است مقرر شد مرکز ملی ذخایر ژنتیکی جهاد دانشگاهی کشور بر روی آن کار کند.

دکتر حسن صادقلو اضافه کرد:حوزه های پزشکی زمینه دیگر است که از سوی جهاد دانشگاهی پیشنهادهای آن به استان داده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد:این تفاهم نامه که تقویم اجرایی هم خواهد داشت منشا حضور موٍر و فعال جهاد دانشگاهی را در استان داشته باشیم.

این دیداردقایقی قبل به پایان رسید.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.