تقویم روزانه فوتبال به اتفاقات هشتم آذر می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم فوتبالی امروز ،مهمترین اتفاقاتی که در هشت آذر رخ داده است را بررسی میکنیم.
یکی از مهمترین روزهای تاریخ فوتبال ایران و حتی شاید بهترین روز در تاریخ فوتبال ایران ، هشت آذر سال ۷۶ بوده است. روزی که با وجود آنکه ۱۸ سال از آن میگذرد اما همچنان مردم ایران آن را به یاد دارند. تیم ملی کشورمان با خلق یک حماسه در ملبورن در حالی که دو بر صفر از استرالیا عقب بود ، نتیجه را دو بر دو کرد تا با توجه به نتیجه یک بر یک در تهران ، به جام جهانی ۹۸ صعود کند. ایران با این نتیجه پس از ۲۰ سال دوباره به جام جهانی صعود کرد.
کریم باقری در هشت آذر ۸۹ از فوتبال خداحافظی کرد. کاپیتان محبوب سرخها ، پس از اینکه جایگاه خود را در ترکیب اصلی پرسپولیس از دست داده بود ، این تصمیم را گرفت. وی در سال ۷۶ از پرسپولیس به آرمینیا بیلفلد پیوست و در سال ۸۱ و پس از بازی در تیمهای مختلف به پرسپولیس برگشت و تا هشت آذر ۸۹ که از فوتبال خداخافظی کرد ، در این تیم ماند. باقری ۱۹۸ بازی در پرسپولیس به میدان رفت و ۳۳ گل به ثمر رساند. وی همچنین ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل نیز در کارنامه دارد. 
در ۲۹ نوامبر ۱۹۷۸ ، انگلیس در یک دیدار دوستانه در ویمبلی ، چکسلواکی را شکست داد. در این دیدار یک اتفاق ویژه افتاد. برای اولین بار یک بازیکن سیاه پوست در یک دیدار بین المللی در ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس قرار گرفت. ویو اندرسون ، بازیکن تیره پوستی بود که در آن روز برای انگلیس به میدان رفت و این طلسم را شکست. 
اندرسون آن زمان در ناتینگهام فارست بازی میکرد و در سال ۱۹۸۴ به آرسنال پیوست و سه سال بعد هم به تیم منچستر یونایتد رفت. وی در دفاع راست بازی میکرد و ۳۰ بازی ملی هم در کارنامه دارد. اندرسون در سال ۱۹۹۵ در تیم میدلزبرو از فوتبال خداحافظی کرد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار