به ادعای "زئو هنین"، رژیم صهیونیستی بیشترین نفع را از تنش در روابط روسیه و ترکیه به دست خواهد آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسرائیل نشنال نیوز"، علی رغم عذرخواهی رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – از ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – به دلیل سرنگونی جنگنده سوخوی این کشور به وسیله نیروهای ترک، مسکو علیه آنکارا تحریم های اقتصادی وضع کرد.

"زئو هنین" – استاد دانشگاه صهیونیستی "آریل" معتقد است حادثه سرنگوی سوخوی روسیه، این دو کشور را وارد دوره جدیدی از جنگ سرد کرده است. وی ادعا کرد: "حمله به جنگنده روسیه، موضوعی بود که بسیاری منتظر آن بودند. این دو کشور، هر کدام خواهان تبدیل شدن به یک ابرقدرت هستند. مسکو و آنکارا پیش از سرنگونی سوخوی روسی روابط دوستانه ای داشتند. بحران سوریه باعث شده است این دو کشور دچار اختلاف شوند. روسیه از بشار اسد – رئیس جمهور سوریه -- حمایت می کند و اردوغان نیز حامی معارضان سوری است. از این رو، تنش میان آنکارا و مسکو قابل پیش بینی بود."

وی در ادامه افزود: "در حال حاضر، هیچ یک از طرفین تمایلی ندارند جنگ سرد را به یک جنگ واقعی تبدیل کند." زئو هنین بر این باور است که رژیم صهیونیستی از تیرگی روابط روسیه و ترکیه، بیشترین سود را خواهد برد.

روسیه در پاسخ به سرنگونی جنگنده سوخو، اقداماتی را علیه ترکیه انجام داد. برای مثال، علیه این کشور تحریم های اقتصادی وضع کرد. گردشگران روسیه سالانه 40 میلیون دلار به اقتصاد ترکیه تزریق می کردند. با تحریم های اقتصادی ترکیه، گردشگران روسی عازم تل‌‌آویو خواهند شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار