شعر شاعران امروز ما كه با عنوان جریان شعر انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، جدای از شعر بزرگان ادب فارسی از فردوسی گرفته تا مولوی و حافظ و سعدی و صائب و جامی و... نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ حسین اسرافیلی، پیشكسوت شعر انقلاب، درباره این جریان شعری گفت: شعر انقلاب جریان جدایی از كلیت تاریخ ادبیات فارسی نیست؛ یعنی همان مولفه‌هایی كه ما برای ادبیات و زبان فارسی در طول این چند قرن برمی‌شمریم و آن‌ها باعث افتخار فرهنگی ما در این قرون متمادی هستند، همین‌ها در حال حاضر مولفه‌های شعر انقلاب اسلامی را تشكیل می‌دهند.

اسرافیلی ادامه داد: شعر شاعران امروز ما كه با عنوان جریان شعر انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، جدای از شعر بزرگان ادب فارسی از فردوسی گرفته تا مولوی و حافظ و سعدی و صائی و جامی و... نیست.

این شاعر پیشكسوت اظهار كرد: تنها ویژگی‌ای كه در شعر انقلاب نسبت به گذشته تقویت شده است، برجستگی تعهد شاعران به آرمان‌های دینی و مذهبی است؛ یعنی در این جریان شعری باورهای دینی و مذهبی قوت بیشتری پیدا كرده، و الا باقی مولفه‌ها همان چیزی است كه در شعر شاعران كهن فارسی هم وجود داشته است.

وی با بیان اینكه نمی‌توان مرزبندی دقیقی بین شعر شاعرانی كه به صراحت از واقعه انقلاب اسلامی می‌سرایند و شاعرانی كه فضا و روح انقلاب اسلامی را در آثارشان دارند قائل شد، افزود: هر شاعری تعهدات ویژه خود را دارد و شاعران امروز هم تحت تاثیر انقلاب اسلامی با برجسته كردن تعهدات‌شان به اعتقادات دینی و باورهای انقلابی برجسته شده‌اند. 

اسرافیلی خاطرنشان كرد: حالا اگر كسی در این فضا به صراحت و به لفظ از آموزه‌ها یا شعارهای انقلابی و دینی استفاده نكند، نمی‌توان او را خارج از جریان انقلاب اسلامی دانست. تنها كسانی كه شاید بتوان آن‌ها را از جریان شعر انقلاب جدا دانست، كسانی هستند كه مفاهیم ضد انقلاب و ضد تعهد به باورهای دینی را در شعر استفاده می‌كنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار