معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه ازدواج امری است بسیار ضروری، گفت: ازدواج انسان را از انحرافات در جامعه دور می‌کند و موجب می‌شود که فرد به نوعی استقلال در زندگی برسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرهنگ جعفر کردلو در دیدار با حمزه علی صمدی رئیس بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان گفت: ازدواج یکی از مهم‌ترین مسائل و مراحل زندگی است و در پیشرفت، کمال و سعادتمندی انسان، نقش اساسی دارد. 


وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه‌ ازدواج و مسائل خانوادگی در جامعه و بالا بردن سطح آگاهی‌ قشر جوان در این خصوص امری ضروری است افزود: پیمان ازدواج پیمانی مقدس و الهی و امری اساسی و مهم است که باید در جامعه رشد و توسعه یابد تا افراد در سایه پایبندی به آن از بسیاری انحرافات و پیش آمدهای ناگوار مصون بمانند. 

این مقام مسئول ادامه داد: ریشه اکثر ناهنجاری‌های رفتاری، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی افراد یک جامعه از خانواده بحرانی سرچشمه می‌گیرد، آسیب‌ها و ستیزه‌های خانوادگی، پدیده‌ای بسیار پیچیده و چند وجهی است که باید از دیدگاه‌های گوناگون روانی، اجتماعی، حقوقی و ارتباطی، آن را مورد مطالعه قرار داد. 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: پلیس به عنوان متولی برقراری نظم و امنیت با تمام توان و امکانات موجود در راستای ارتقای سطح احساس امنیت در جامعه تلاش می‌کند اما هیچ سازمانی بدون مشارکت مردم و نهادهای دیگر نمی‌تواند به طور کامل در اجرای ماموریت‌های خود موفق باشد. 

سرهنگ کردلو با اشاره به اینکه مهم‌ترین آسیب‌هایی که این روز‌ها برای جوانان و خانواده‌ها مشکل ایجاد کرده است، استفاده از فضای مجازی بخصوص شبکه‌های اجتماعی و بدحجابی و بی‌حجابی است، اظهارکرد: که بهترین راه برای حل این معضل اجتماعی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه بویژه خانواده‌ها است. 

وی در ادامه به تبیین اهمیت نقش مشاوره قبل از ازدواج پرداخت و بیان کرد: ازدواج مساله بسیار مهمی است که بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

این مسئول انتظامی افزود: عدم توجه به تعیین چنین ملاک‌هایی و ارزش گذاری و اولویت بندی نامناسب آن‌ها اغلب موجب ناکامی‌های بعدی شده و بر این اساس در مشاوره قبل از ازدواج تلاش می‌شود ملاک‌های افرادی که قصد ازدواج دارند بررسی و راهنمایی لازم در مورد ملاکهای مناسب ارائه گردد. 

سرهنگ کردلو با اشاره به نقش آموزش و آگاه سازی جوانان به نقش ازدواج در آرامش روانی جامعه گفت: هرچه میزان آموزش همگانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها و افراد جامعه بیشتر باشد، افراد در برابر خطرات احتمالی آگاه‌تر می‌شوند و با چشمان باز و آگاهی کامل نسبت به استفاده از فضای مجازی و ابزارهای اجتماعی دیگر رفتار خواهند کرد. 

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان و بنیاد ازدواج کوثر استان زنجان در جهت همکاری هرچه بهتر نیروی انتظامی و بنیاد ازدواج کوثر تنظیم شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.