امام جمعه موقت سنندج بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به رفع مشکل بیکاری در بین جوانان تحصیل‌کرده این استان تاکید کرد .

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازسنندج، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز سنندج گفت: بیکاری ، بالا رفتن سن ازدواج، نبود شغل مناسب برای افراد تحصیل‌کرده و مسکن از جمله مشکلاتی است که جامعه ما به ویژه جوانان را درگیر خود کرده است.

امام جمعه موقت سنندج خواستار توجه ویژه مسئولان به رفع مشکل بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده در استان شد و اظهار داشت: سن ازدواج در جوانان ما به دلیل نداشتن مسکن و شغل مناسب بالا رفته و این مهم آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

ماموستا حسینی در ادامه افزود: انسان‌هایی که تنها برای رضای خدا گام بر می‌دارند و قدم و قلمشان را در مسیر خدمت به مردم بکار می‌گیرند بهشت برین را برای خود خریده و از نعمات سرشار الهی در دنیای آخرت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه باتقواترین انسان‌ها نزد خداوند عزیزتر هستند، افزود: هرچه در این دنیا بکاریم در دنیای آخرت درو خواهیم کرد و خداوند متعال حتی کوچکترین اعمال ما را مورد محاسبه قرار می‌دهد.

ماموستا حسینی  به متفاوت بودن سختی و آسانی مرگ در انسان‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند متعال مرگ را برای برخی از انسان‌ها آسان می‌کند که در قرآن به آن اشاره شده است.

وی پیروان حق را از دیگر انسان‌هایی عنوان کرد که خداوند مرگ را برایشان آسان می‌کند و افزود: انسان‌هایی که در انجام وظیفه بزرگ احترام به پدر و مادر ثابت قدم بوده و کوتاهی نمی‌کنند، نیز بر اساس وعده الهی مرگی آسان خواهند داشت.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: از منظر پیامبر مکرم اسلام (ص) انسان‌هایی که بدون تقوا، نماز و خدمت به مردم از دنیا می‌روند، مانند کسی است که بدون کشتی سوار بر دریا شود.

وی با بیان اینکه زندگی واقعی در دنیای آخرت است، گفت: زندگی قیامت، مرگ و پیری و بیماری ندارد.

امام جمعه موقت سنندج خدمت به مردم را مهم‌ترین ویژگی انسان‌هایی دانست که آخرتی سعادتمند دارند اظهار داشت: کسانی که با هدف رضای الهی پا در مسیر خدمت به مردم قرار داده و از تمام هستی خود می‌گذرند سعادتمندان دنیای آخرت هستند.

وی رفع مشکلات نیازمندان و تلاش در راستای توانمند کردن آنها را از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند تبارک و تعالی عنوان کرد و افزود: نجات فقیر، نان دادن به نیازمندی گرسنه با اولویت حفظ کرامت آنها از جمله اعمالی است که مرگ را برای انسان آسان می‌کند.

وی در ادامه بر خدمات‌رسانی هرچه بیشتر مسئولان به مردم استان تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی توسط برخی مسئولان در راستای رفع مشکلات در استان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.