این همایش‌ شنبه 22 ماه صفر در تالار خاتم الانبیاء حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سید مجید امامی دبیر کنگره بین المللی لقاء الحسین با اشاره به اینکه این همایش نماد بزرگی از همکاری عتبات اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تولیت عتبه حسینی (ع) و اساتیدی از کشورهای عراق، بحرین و ایران در این همایش به سخنرانی و ارائه مقالات می‌پردازند.

امامی گفت: در این همایش کتاب سه جلدی «لقاء الحسین» توسط آیت‌الله اراکی رونمایی می‌شود، که این کتاب‌ها که در تبیین خیزش امت در اربعین برای ورود به جامعه منتظر منتشر شده، در این مراسم رونمایی می‌شوند.

وی این همایش را پیش‌زمینه‌ای برای اربعین سال 95 دانست و  گفت: سال آینده برنامه‌ای برگزاری همایش در سه شهر لندن، قم و کربلا در برنامه داریم و به همین دلیل باید ابعاد بیشتری را در نظر داشته باشیم و از امروز برنامه ریزی داشته باشیم.

دبیر کنگره بین‌المللی لقاء الحسین گفت: هدف کنگره نشاندن اصحاب دین در کنار یکدیگر و شناخت آثار تجمع میلیونی اربعین است و دارای سه محور با عنوان نقش اربعین در جریان امت اسلامی، بیداری اسلامی و مبارزه با اسلام آمریکایی از جمله محورهای همایش است.

امامی در پایان گفت: بررسی ابعاد مهدوی و انتظارساز زیارت اربعین نیز جزء محورهای اصلی این همایش است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: برگزاری ، کنگره ، اربعین ، همایش ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.