اردبیل؛

منطقه ارشق مشگین شهر مستعدترین منطقه برای تولید زعفران و پسته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: منطقه ارشق مشگین شهر با توجه به نوع خاک و آب و هوای گرمسیری مستعدترین منطقه برای تولید زعفران و پسته به شمار می‌رود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی با اشاره به اینکه کشت زعفران و پسته در استان اردبیل به ویژه در بخش ارشق مشگین‌شهر با موفقیت انجام شده است، گفت: منطقه ارشق با توجه به نوع خاک و آب و هوای گرمسیری مستعدترین منطقه برای تولید زعفران و پسته به شمار می‌رود که کشت این دو نوع محصول در این منطقه تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: تولید محصول پسته و زعفران علاوه بر اشتغال‌زایی در منطقه می‌تواند درآمد کشاورزان منطقه را نیز به طور چشمگیر افزایش دهد که این امر نیازمند مشارکت همه جانبه مسئولان و کشاورزان است.

سروی تصریح کرد: کشت چغندر قند نیز چند سالی است که در استان اردبیل انجام می‌شود که این امر نیز در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار موثر بوده و کشاورزان منطقه نیر از کشت این محصول استقبال خوبی داشته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه کشت محصول بادام زمینی نیز در منطقه یکی از اولویت‌های اساسی است، گفت: کشت این محصول نیز در برخی مناطق استان اردبیل پربار بوده و نتایج بسیار مثبتی را داشته است.

سروی بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی برای تولید محصولات کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اشتغال و پویایی اقتصاد منطقه که منجر به بهبود وضعیت معشیتی مردم در این منطقه می‌شود استفاده کنیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و کاربردی از سوی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 114 هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان اردبیل برای تولید محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند، افزود: این بهره‌برداران نقش بسزایی در افزایش تولیدات محصولات داخلی داشته‌اند که با اتکا به توان و سرمایه داخلی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی این امر محقق شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.