رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به احترام فرانسوی ها، مهم است که اسپانیا قبل از انتخابات 20 دسامبر (29 آذر) در مورد حمایت از نبرد علیه داعش تصمیمی اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افه، سولانا در حالی این بیانات را اظهار کرد که در کنفرانسی که اتحادیه مدیترانه، انجمن اتاق های بازرگانی مدیترانه و اتاق بازرگانی بارسلونا در این شهر در مورد توسعه منطقه مدیترانه برگزار کردند، شرکت داشت.

وی ادامه داد: من نمی خواهم به دولت اسپانیا درس یاد بدهم اما معتقدم که فرانسه دوست خوب اسپانیاست، لحظات دشواری را می گذراند و بر این باورم که یک گفت وگوی صادقانه و جدی بین اسپانیا و فرانسه، برای دیدن اینکه چگونه می شود در نیازها مؤثرتر بود، مهم است.

سولانا در پاسخ به این پرسش که آیا با این امر موافق است که دولت اسپانیا نتواند هیچ تصمیمی تا پس از انتخابات 20 دسامبر اتخاذ کند، یادآور شد: انتخابات نزدیک هستند، تبلیغات انتخاباتی در حال آغاز شدن است و هرگونه تصمیم که گرفته شود، مطمئناً بعداً اجرا خواهد شد.

سولانا ابراز کرد: مهم است که اسپانیا یک تصمیم اتخاذ شده داشته باشد. اگر ما آماده همکاری هستیم یا اینکه واقعا می خواهیم از زیر مشکل فرانسه شانه خالی کنیم؟ باید یک پاسخ بله یا خیر به فرانسه داد.

در هر حال، رئیس سابق سیاست خارجه اتحادیه اروپا یادآور شد که مشکل همکاری با فرانسه چیزی نیست که حتماً باید با بمباران یا استقرار ارتش در خاک سوریه و عراق حل شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار