امیر دریادار سیاری:

امروز نیروهای ما امنیت کشتی‌های تجاری را در آب‌های جهانی تأمین می‌کنند

فرماده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامی داشت شهدای عملیات مروارید اظهار داشت: مهمترین دستاورد‌های نبرد‌های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس این اقتدار و بزرگی که هم‌اکنون ایران دارد، است.

امروز نیروهای ما امنیت کشتی‌های تجاری را در آب‌های جهانی تأمین می‌کندبه گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم گرامی داشت شهدای عملیات مروارید که باحضور جمعی از دریا دلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس در سالن دعای ندبه بهشت زهرا برگزار شد، اظهار داشت: این بزرگمنشی و اقتداری که امروز ایران اسلامی دارد مرهون درس‌هایی است که شهدای دوران مقدس از قیام امام حسین (ع) آموخته بودند.

فرمانده نیروی‌ دریایی ارتش درباره عملیات مروارید این چنین گفت: عملیات مروارید ضمن اینکه نیروی‌ دریایی دشمن را شکست داد، پایانه‌های مهم عراق را نیز منهدم ساخت و مهمتر از همه اینکه کشور عراق مورد محاصره دریایی قرار داد و دستاورد مهم  این عملیات باعث شد تا ایران در میان کشور‌های منطقه بزرگی و اقتدار بدست آورد.

وی افزود: دشمن می‌خواست در بعد اقتصادی از طریق دریا و هوا به ایران لطمه بزند اما به دلیل اینکه نیروی دریایی ارتش تمامی کشتی‌های تجاری ایران را در خلیج فارس اسکورت می‌کرد نتوانست حتی یک موشک به سمت آن‌ها پرتاب کند.

فرمانده نداجا ادامه داد: اگر ما بزرگی خود را به جهان نشان دادیم و اقتدار خود را در منطقه به بالاترین سطح رساندیم به خاطر خون شهداست امروز اگر ما می‌گوییم آب‌های خلیج فارس برای ما مقدس است به خاطر آن است که پیکر پاک شهدای ما در این مکان آرامیده است.

وی افزود: نیروی دریایی امروز با نیروی دریایی زمان گذشته متفاوت است زیرا دست به طراحی و ساخت ناو و ناوشکن و زیر دریایی زده است که آن هم به خاطر خون شهداست. 

 امیر دریادار سیاری در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: امروز نیرو‌های ما در شمال اقیانوس هند قرار دارند و امنیت کشتی‌های تجاری را در آب‌های جهانی تأمین می‌کند که این هم به خاطر برکت خون شهداست. همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و ما نباید فراموش کنیم  که آنچه ایران امروز دارد از کجا آمده است و باید بیش از پیش از شهدا قدردانی کنیم. 

انتهای پیام/



برچسب ها: خبرنگار ، امنیتی ، گروه ، سیاسیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار