رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت: هدایت صحیح مجلس می‌تواند منجر به تامین منافع ملی می‌شود.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با عملکرد مجلس نهم اظهار داشت:  در دولت دهم شاهد همکاری ‌ویژه‌ای بین مجلس و دولت نبودیم این در حالی بود که این دولت منتسب به اصولگرایان و اکثیرت مجلس نیز در اختیار آنها بود.

وی در ادامه افزود: روابط دولت دهم و مجلس در دوره نهم با تنش همراه بود، اوج این تنش‌ها اتفاقی بود که منجر به نمایش فیلمی در صحن مجلس شد و واکنش رئیس مجلس و نمایندگان را در پی داشت.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه ظاهراً گرایش مجلس و دولت دهم یکسان بوده است، ادامه داد: مجلس نهم روابط سازنده‌ای با دولت احمدی‌نژاد نداشت.

شریف بیان کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این تعامل حالت بهتری گرفت اما در این میان نمی‌توان نقش برجسته علی لاریجانی را نادیده گرفت، لذا به نظر می‌رسد هدایت مجلس با لاریجانی در دوسال اخیر به خوبی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه لاریجانی به عنوان مدیر با کفایت در نقش مدیریت مجلس ظاهر شده است، گفت: اما عده‌ای با گرایشات شدیدی که نسبت به دولت قبل داشته‌اند هنوز منتقد سرسخت دولت یازدهم هستند، ولی در حال حاضر اقیلت هستند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه گاهی اوقات مخالفت‌ها از حالت انتقاد خارج و به سمت کارشکنی میل پیدا می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه اکثریت مجلس در این دو سال با دولت یازدهم همراه بوده است.

شریف در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی برخورد مجلس نهم با دولت دهم و یازدهم می‌توانیم به این نتیجه برسیم که تقسیم‌بندی‌ها شکل واقعی ندارند، حتی اگر خط فکری و سوء‌گیری‌های سیاسی در میان دولت و مجلس هم سو نباشد با هدایت صحیح فضای کلی مجلس می‌توان این خطوط را به تامین منافع ملی هدایت کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار