رئیس جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید درهر هکتار فضای گلخانه برابر با 12 هکتار در کشت‌های آزاد است.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص کشت‌های گلخانه‌ای گفت: در کشور به سبب خشکسالی‌های اخیر کاهش بارندگی و آب‌های زیر زمینی در معرض نابودی قرار گرفته و بدیهی است تنها راه توسعه محصولات کشاورزی کشت‌های گلخانه‌ای است.

وی افزود: میزان تولید در هر هکتار فضای گلخانه برابر با 12 هکتار در کشت‌های آزاد است و از طرفی این امر می‌تواند علاوه بر حداکثر بهره وری تولید و مصرف آب شرایط ایجاد اشتغال رونق و توسعه اقتصادی را فراهم کند.

منصوری با اشاره به اینکه کشت‌های گلخانه در چه نقاطی ازکشور امکان پذیر است گفت: گلخانه فضایی است که دما، سرما، گرما و رطوبت در آن قابل کنترل است اما دربرخی نقاط به سبب برودت سرما و گرما تنها مصرف انرژی بیشتر خواهد شد اما می‌توان گفت در همه نقاط کشور امکان کشت‌های گلخانه‌ای وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به 2 هزار و 600 هکتار سطح کشت در تهران بحث توسعه واحدها گلخانه‌ای در این استان بسیار  حائز اهمیت است به طوری که از مجموع 2 میلیارد تومان تسهیلات واحدهای گلخانه‌ای یک میلیارد تومان آن برای هزینه‌های واحدهای گلخانه‌ای در تهران توافق شده است.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به هزینه کشت‌های گلخانه‌ای گفت: هزینه  کشت‌های گلخانه‌ای تابع نوع ساز وکشت مناطقی است که در آن واحدهای گلخانه احداث می‌شود اما گفتنی است که هزینه تولید گل در هر هکتار واحدهای گلخانه بین 600 تا یک میلیاردو 200 تومان هزینه دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار