دولت انگلیس از قطعنامه حقوق بشری کمیته سوم سازمان ملل درباره ایران و سوریه استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد دولت این کشور از صدور قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد استقبال کرد.

این قطعنامه درباره کشورهای میانمار، ایران، کره شمالی و سوریه صادر شد. جویس آنلای معاون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای، از پیشرفت حقوق بشر در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد استقبال کرد و خواستار آن شد که حرف ها به عمل تبدیل شوند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفتادمین جلسه خود قطعنامه هایی درباره کشورهای سوریه، ایران، میانمار، کره شمالی، مقابله با تروریسم، شکنجه و آزادی دین و عقیده صادر کرد.

مقام وزارت خارجه انگلیس در این باره در واکنشی اعلام کرد: به مدت هفتاد سال است که کمیته سوم سازمان ملل متحد، در جامعه بین المللی برای پرداختن به نگرانی های حقوق بشری، ساز و کاری مهم وحیاتی بوده است.

این کمیته این کار را با صدور قطعنامه ها درباره کشورهایی انجام می دهد که نقض حقوق بشر در آنها رایج است. این کمیته همچنین درباره طیفی از موضوعات شامل مقابله با تروریسم، آزادی دین و عقیده و نیز موضوع شکنجه قطعنامه صادر می کند. ما باید بار دیگر اطمینان یابیم که این حرف ها به عمل تبدیل می شوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار